ایران بیش از ۳۷۷ هزار مهاجر افغانستانی را با خطرات مین آشنا کرد

۳۷۷ هزار و ۱۰۵ نفر مهاجر افغانستانی، سال گذشته هنگام خروج از ایران، در گذرگاه مرزی دوغارون، آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین فراگرفتند

به گزارش شهروند آنلاین؛رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۰ درصد افزایش داشته است. هادی رمضانی افزود: این اقدام انسان‌دوستانه توسط جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری روزانه ۳۵ کلاس آموزشی در مرکز آگاه رسانی از خطرات مین و مواد منفجره جمعیت هلال احمر، انجام شد.

وی ادامه داد: در چهارچوب این طرح، سال گذشته ۳۵۳ هزار و ۱۲۰ نفر مرد، ۱۲ هزار و ۹۱۶ نفر زن، پنج هزار و ۸۴۸ نفر پسر و پنج هزار و ۲۲۱ نفر دختر این آموزش‌ها را فرا گرفتند. رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: این آموزش‌ها توسط مربیان ایرانی و افغانستانی در معبر زمینی دوغارون انجام می‌شود.

رمضانی افزود: پارسال به طور میانگین روزانه هزار و ۴۰۰ نفر در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین در مرز دوغارون آموزش دیده اند. وی ادامه داد: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون فعال شد که با شیوع بیماری کووید-۱۹، به علت کاهش خروج اتباع افغانستانی از ایران، این مرکز آموزشی چند ماه تعطیل شد.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد، آموزش تشخیص انواع مین و گلوله‌های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان، آشنایی با رنگ ها، تابلو‌ها و محل‌های مین‌گذاری را از مهمترین آموزش‌های ارائه شده به مهاجران افغانستانی در این مرکز برشمرد.

رمضانی افزود: بر اساس آمار‌های مرکز مین افغانستان، از سال ۲۰۰۵ میلادی ماهانه ۱۷۲ نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته‌اند و در پی آموزش‌های ارائه شده این رقم به ماهانه ۴۰ نفر کاهش یافته است./پایگاه اطلاع‌رسانی رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.