حمله شبانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان و پاسخ قدرتمندانه مقاومت

رژیم صهیونیستی در راستای تداوم سیاست جنگ افروزی و کشتار و همچنین در تلاش برای فرافکنی و سرپوش گذاشتن بر بحران‌های داخلی خود شب گذشته ( پنجشنبه شب ) نوار غزه و لبنان را آماج حملات خود قرار داد و گروه های مقاومت فلسطین به حملات موشکی قدرت تک و پاتک خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش شهروند آنلاین؛جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ابتدا بصورت گسترده نوار غزه بویژه جنوب آن را به بهانه شلیک موشک از خاک لبنان که مسؤولیت آن را متوجه حماس کردند، این باریکه را بمباران کردند.

به دنبال التهاب در رژیم صهیونیستی و هراس از جبهه مقاومت، پناهگاه‌ها در سرزمین‌های اشغالی از جمله عسقلان، ریشون لتسیون و تل آویو بازگشایی شدند.

حمله رژیم صهیونیستی به غزه

رسانه‌های صهیونیست اعلام کردند که جنگنده‌های این رژیم پایگاه‌های گروه‌های مقاومت در نوار غزه بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حملاتی به تونل‌ها و سایت‌های اسلحه سازی حماس در نوار غزه انجام دادیم.

الجزیره گزارش داد که رژیم صهیونیستی با ۶ موشک به پایگاه مقاومت در خان یونس در جنوب نوار غزه حمله کرد.

جنگنده‌های اسرائیلی پس از چند ساعت وقفه بار دیگر بمباران مناطقی در مرکز و جنوب نوار غزه را ازسرگرفتند.

شاهدان عینی گفتند که بیمارستان کودکان و مراکز غیر نظامی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به شرق نوار غزه خسارت دیده است.

حمله رژیم صهیونیستی به اراضی جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که اهدافی وابسته به جنبش مقاومت حماس را در لبنان هدف قرار داده است.

رژیم صهیونیستی گفت: دولت لبنان در برابر هرگونه شلیکی از داخل خاک این کشور مسؤول است.این حملات اطراف شهر صور، اردوگاه اوارگان فلسطینی الرشیدیه و دشت قلیله را هدف قرار داد.

الجزیره اعلام کرد که دست کم ۶ موشک به مناطق جنوبی لبنان شلیک شد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که حمله جنگنده‌های اسرائیلی به شهر صور در جنوب لبنان تلفات جانی نداشت و مناطقی که توسط اسرائیل در جنوب لبنان بمباران شد، مناطقی کشاورزی بوده که هیچ نظامی در آن وجود نداشته و نیز مناطقی نبوده که دیروز سرزمین های اشغالی از آن هدف موشکی قرار گرفت.

هشدار مقاومت فلسطین

جنبش حماس نیز رژیم صهیونیستی را مسؤول تعدی به قدس و غزه دانست و برای مقابله بدون قید و شرط با رژیم صهیونیستی از گروه‌های فلسطینی خواست با یکدیگر متحد باشند.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت در غزه نیز در بیانیه ای به تحولات و تنش‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد و بر آمادگی این گروه ها برای مقابله و پاسخگویی با تمام قدرت به تجاوز رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

این گروه اعلام کرد: دشمن باید از صدور بحران های داخلی خود به مردم و مقدسات ما دست بردارد.

پاسخ مقاومت به صهیونیست‌ها

به دنبال بمباران نوار غزه، گروه‌های فلسطینی نیز دست بسته نبوده و ضمن مقابله پدافنی با جنگنده‌های اسرائیلی، شهرکهای اطراف نوار غزه را هدف راکت قرار دادند.

از سوی دیگر، گروه‌های مقاومت فلسطین در اقدامی تلافی جویانه به بمباران وسیع نوار غزه، شهرک‌های صهیونیست‌ نشین مجاور این باریکه را هدف حمله راکتی قرار دادند.

برخی خبرنگاران رژیم صهیونیست گفتند که در دور نخست حملات مقاومت به اراضی اشغالی، هشت راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است.

رادیو دولتی اسرائیل با تأیید شلیک ۲۰ موشک به شهرک‌های جنوب نوار غزه، مدعی رهگیری آنها شد.

زخمی شدن یک صهیونیست

منابع صهیونیستی تأیید کردند که حمله موشکی نیروهای مقاومت به شهرک های صهیونیست نشین جنوب نوار غزه یک زخمی به دنبال داشته است.

شهردار سدیروت از زخمی شدن یک صهیونیست در حمله راکتی مقاومت به این منطقه خبر داد.

 مقاومت از موشک‌هایی با برد بالاتر استفاده خواهد کرد

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته مقاومت فلسطین تصریح کرد: براساس حوادث جنگ، مقاومت به موشک‌ هایی با برد بالاتر متوسل خواهد شد.

در عین حال منابعی به المیادین گفتند که مقاومت در غزه توانسته توان خود در پدافند هوایی را تقویت کند.

به گفته این منابع که به نامشان اشاره نشده است، تمام موشک‌های شلیک شده از نوار غزه همگی از نوع ۱۰۷ و با برد هشت کیلومتر و برخی نیز گلوله خمپاره بوده که شلیک شده است.

خسارت سنگین بخش گردشگری رژیم صهیونیستی

به دنبال حملات موشکی نیروهای مقاومت در روزهای گذشته و موشک باران شهرک نشینان صهیونیست در چند روز اخیر ، منابع رسانه ای از خسارت سنگین بخش گردشگری رژیم تل آویو خبر می‌دهند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بدون ارائه آمار و ارقام تنها اعلام کرد که تنها در چند ساعت ناامنی و حملات موشکی به شمال فلسطین اشغالی، بخش گردشگری اسرائیل چند صدها هزار شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) خسارت دیده است.

اختلاف میان کابینه نتانیاهو و فرماندهان ارتش

رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که جلسه کابینه شاهد اختلافات شدید و تلخ بین فرماندهان ارتش و وزیران درباره توقف یا ادامه حملات به غزه بوده که نتانیاهو جانب فرماندهان ارتش را گرفته است.

رسانه‌های صهیونیست گفتند که فرماندهان ارتش و نظامیان این رژیم هرگونه توقف عملیات کنونی در نوار غزه را رد کردند.

مخالفت با این درخواست درحالی انجام می شود که جلسه امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی با تشتت همراه بود.

از سوی دیگر کارشناسان نظامی در واکنش به جلسه کابینت اسرائیل اعلام کردند که احتمالا این حملات محدود به غزه نخواهد شد بلکه در جبهه‌های دیگری نیز انجام خواهد گرفت.

آماده باش ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

رسانه های رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش از حمله به لبنان از آماده باش ارتش این رژیم در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی (مرز با لبنان) خبر دادند.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای مستقر در سکوهای سامانه گنبد آهنین، سلاح توپخانه و یگان چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

رسانه‌های صهیونیست همچنین اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی درصدد استقرار سکوهای بیشتری از سامانه گنبد آهنین در مرزهای جنوبی سرزمین های اشغالی است.

پرواز جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان لبنان

پایگاه خبری عبری زبان “ریشت بیت” اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در آسمان برخی مناطق در لبنان به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر برخی رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که پاسخ احتمالی اسرائیل به خاطر شلیک موشک از لبنان شاید سوریه را نیز دربر گیرد.

هشدار توئیتری دبیرکل حزب الله به صهیونیست‌ها

صفحه توئیتری منتسب به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در توئیتی به صهیونیست‌ها در خصوص استفاده مقاومت از موشک‌های دوربرد هشدار داده است.

این صفحه توئیتری افزود: مقاومت تعداد زیادی موشک دوربرد در اختیار دارد، اما در حال حاضر از آنها استفاده نمی کند.

حمایت حزب الله عراق از پاسخ موشکی مقاومت

گردان‌های حزب‌الله عراق حمایت خود را از حمله موشکی مقاومت در لبنان و غزه به صهیونیست‌ها اعلام کرد.

این گروه مقاومت عراقی اعلام کرد: رژیم صهیونیستی دچار توهم است که با زیرپا گذاشتن حرمت مسجد الاقصی و سرکوب ملت فلسطین پاسخی دریافت نمی کند.

حوثی‌ها برای کمک به فلسطین اعلام آمادگی کردند

یک رسانه صهیونیست با اعلام هراس از کمک انصارالله یمن درصورت در گرفتن یک جنگ تمام عیار، از آمادگی این گروه یمنی برای کمک به فلسطین و حزب الله در صورت درگرفتن جنگ از سوی اسرائیل خبر داد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که حوثی‌ها (انصارالله) یمن برای کمک به گروه‌های مقاومت فلسطین و حزب الله در صورت وقوع جنگ با “اسرائیل” اعلام آمادگی کرده است.

دبیرکل جهاد اسلامی: تهدید دشمن ما را منسجم تر می کند

زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به دنبال تهدید رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه و لبنان برای موشک باران اسرائیل، گفت که تهدیدات دشمن نه تنها ما را نمی ترساند، بلکه موجب قدرت و انسجام بیشتر ما می شود.

النخاله تصریح کرد: رزمندگان ما باید آماده هرگونه پاسخ اسرائیل باشند.

تاکید هنیه بر ادامه مقاومت

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پنجشنبه شب در واکنش به تحولات جاری در سرزمین های اشغالی گفت که بر ادامه راه مقاومت و دفاع از مسجد الاقصی با همه راهکارهای ممکن و تمام توان تاکید داریم.

هنیه افزود:تاکید می‌کنیم که ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین هرگز در برابر این جنایات وحشیانه ساکت نخواهند نشست.

نخست وزیر لبنان: مخالف تشدید نظامی علیه کشورمان هستیم

نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان گفت: دولت بیروت مخالف هرگونه تشدید تنش نظامی هستیم که از خاک ما انجام شود.

پیش از این نیز وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای نسبت به سیاست های رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش هشدار داد.

سازمان همکاری اسلامی نشست اضطراری تشکیل می‌دهد

سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که کشورهای عضو این نهاد روز شنبه برای بررسی تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد الاقصی نشست اضطراری برگزار می کند.

مقر دبیرخانه این سازمان در جده روز شنبه در سطح نمایندگان نشست اضطراری برگزار می کند.

روسیه: تشدید خشونت‌ها میان اسرائیل و فلسطین خطرناک است

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: تشدید خشونت‌ها میان اسرائیل و فلسطین خطرناک است وافزایش تنش‌ها به حل مسائل پیرامون مسجد الاقصی کمکی نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما (در جریان گفتگوهای شورای امنیت) توافق کردیم که به گفت و گوها ادامه دهیم. ادامه نظارت بر تحولات ضروری است. امیدوارم شاهد کاهش تنش‌ها باشیم.

حمایت اسد و حکیم از فلسطین

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیداری بر حمایت از ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس تاکید کردند.

اسد و عمار در این دیدار حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم کردند.

اردن: اسرائیل منطقه را به سوی پرتگاه می‌برد

ایمن الصفدی وزیر امورخارجه اردن گفت: خشونت تنها خشونت تولید می کند و اسرائیل منطقه را به سوی پرتگاه می‌برد.

وی افزود: اردن هرآنچه در توان داشته باشد برای توقف تجاوزات انجام خواهد داد، اما تلاش‌ها ما به تنهایی برای توقف این تجاوزات کافی نخواهد بود.

سازمان ملل خواستار خویشتنداری همه طرفها در فلسطین شد

سخنگوی سازمان ملل در پی جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین و پاسخ نیروهای مقاومت خواستار خویشتنداری همه طرف ها شد.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل شلیک راکت های متعددی که امروز از لبنان به شمال اسرائیل را محکوم می کند و از همه طرف ها می خواهیم از انجام هرگونه اقدام یکجانبه که می تواند باعث تشدید تنش ها شود خودداری کنند.

نگرانی چین از تشدید درگیری‌ها

وزارت امور خارجه چین از درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در مسجد الاقصی در اورشلیم ابراز نگرانی کرد و از طرفین بویژه صهیونیست ها خواست تا خویشتن داری نشان دهند.

“مائو نینگ” سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جریان نشست خبری گفت که چین عمیقاً نسبت به تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل نگران است.

امارات: نگران افزایش خشونت‌ها در فلسطین هستیم

سفیر و نماینده دائم امارات در سازمان ملل متحد گفت که امارات به شدت نگران افزایش خشونت ها از سوی نیروهای اسرائیلی در سرزمین های اشغالی فلسطین است.

“لانا نصیبه” سفیر و نماینده امارات در سازمان ملل افزود: ما بشدت نگران وقوع این خشونت ها در یک ماه مقدس برای هر سه مذهب اسلام، مسیحیت و یهودیت هستیم.

فرانسه: تشنج پایان یابد

نیکولاس دو ریوایر سفیر و نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز گفت که وضعیت در سرزمین های اشغالی به شدت متشنج است و باید پایان یابد.

این مقام دولت فرانسه بدون محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی گفت: ما از همه طرف ها می خواهیم تا خویشتن داری کنند.

انگلیس: نگران تشدید خشونت‌ها هستیم

باربارا وودوارد سفیر و نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: تحولات اخیر در اسرائیل وحشتناک و شوکه کننده است و ما به شدت نگران تشدید خشونت ها هستیم.

وی مدعی شد ما نگران استفاده افراطی نیروهای اسرائیلی از زور و جلوگیری از ارائه خدمات پزشکی به مجروحان هستیم. در همین حال ما نگران شلیک راکت از غزه و افزایش تنش ها هستیم.

یونیفل: همه طرف‌ها را به خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) در واکنش به موشک باران شمال فلسطین اشغالی از خاک این کشور همه طرف‌ها را به خویشتن داری فراخواند.

در بیانیه یونیفل در این باره آمده است که «آرولدو لازارو» فرمانده یونیفل با تمامی طرف‌ها در هر دو طرف خط مرزی موسوم به «خط آبی» در تماس است.

کاخ سفید: تعهد ما به امنیت اسرائیل قاطع است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی دفاع نیروهای مقاومت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، گفت: تعهد ما به امنیت اسرائیل همچنان قاطع است. ما حق مشروع اسرائیل برای دفاع از مردم و سرزمین خود در برابر هر گونه تجاوز را به رسمیت می شناسیم.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره حمله موشکی لبنان به اسرائیل گفت: ما از ادامه خشونت‌ها بسیار نگران هستیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم از تشدید بیشتر تنشها خودداری کنند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.