خاتمی:خودسرانه برخورد کردن با بی‌حجابی خلاف شرع است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: شعار سال نقشه راه مسئولان است و آنها باید طرح‌ها، لوایح و برنامه‌های خود را در مسیر مهار تورم و رشد تولید تدوین کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، نمازجمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

خطیب نماز جمعه تهران در مورد شعار سال ۱۴۰۲ یعنی «مهار تورم و رشد تولید» گفت: نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری تشریفات نیست و حاصل تأمل، فکر و کارشناسی‌های فراوان است که مشکل کشور و راه حل و درمان آن را بیان می‌کند.

او افزود: شعار سال نقشه راه مسئولان است و آنها باید باید طرح‌ها، لوایح و برنامه‌های خود را در مسیر مهار تورم و رشد تولید تدوین کنند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه شعار سال ۱۴۰۲ شعاری حکیمانه است، گفت: تورم مشکل مردم ماست و همه افراد را شامل می‌شود، وفاداران به انقلاب و بزرگانی که راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته را رقم زدند انتظار دارند که معیشت آنها سامان پیدا کند و جلوی گرانی‌های افسارگسیخته بی‌حساب گرفته شود و مهار تورم همراه با رشد تولید باشد اگر رشد تولید نباشد رکود در پی آن هست.

خاتمی اظهار کرد: اینکه رهبر انقلاب این دو موضوع یعنی مهار تورم و رشد تولید را توأمان مورد تأکید قرار دادند به همین علت است. البته باید بدانیم مشکل اقتصادی ما مربوط به امروز نیست؛ بلکه نزدیک به یک دهه است که با آن درگیر هستیم. مقام معظم رهبری نیز در این مدت هر ساله هوشیارانه شعارهای اقتصادی را انتخاب کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: تاکید بر مسائل اقتصادی به معنای آن نیست که مشکلات فرهنگی نداریم؛ اما مساله اقتصادی در این ایام و سال‌ها موضوع اصلی بوده و چه بسا در برخی مواقع، زیربنای بخشی از آسیب‌های فرهنگی بوده است.

او خطاب به مسولان گفت: جامعه قرآنی سه ویژگی دارد اول: امنیت زیر بنای همه توسعه ها امنیت است امنیت نباشد اقتصاد و فرهنگ نیست دوم آرامش مردم دلهره و اضطراب نداشته باشند سوم اقتصاد آباد داشته باشند این نامگذاری ها و شعارها در سمت و سوی این است که به جامعه قرآنی مطلوب برسیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با مسئولان نظام، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام با ایشان، خطاب به آنها فرمودند که تحولات سیاسی به سمت تضعیف جبهه دشمن پیش می‌رود. در ادامه این دیدار، کدهایی را بیان کردند و فرمودند آمریکای اوباما ضعیف‌تر از آمریکای جورج بوش بود. آمریکای ترامپ ضعیف‌تر از اوباما شد و حالا آمریکای بایدن، ضعیف‌تر از آمریکای ترامپ است و دنیا به این واقعیت اعتراف کرده است.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: آمریکا اعلام کرده بود که قصد ایجاد جبهه عربی علیه ایران را دارد، اما امروز نتیجه عکس اتفاق افتاده است. شاهد هستیم که توافق ایران و عربستان صورت گرفته و دیگر کشورها نیز برای توافق در نوبت هستند. ترامپ در این باره گفت که اگر من بودم اجازه این توافق را نمی‌دادم.

او افزود: در آمریکای لاتین که حیاط خلوت آمریکا بوده،هر دولتی سر کار می‌آید، نتیجه رأی مردم آنها به ضدآمریکایی‌ها است و این نشان می‌دهد آنها به مطلوب خود دست نیافته‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان داشت: آمریکا می‌خواست کشور ونزوئلا را زیر و رو کند. برای این کشور رئیس‌جمهور انتخاب کرد و لشکر و پول بسیار در اختیارش قرار داد اما ناکام ماند. این ناکامی دشمن، وعده خداوند است چراکه بنا بر آیات قرآن، خداوند نقشه آنها را نقش بر آب می‌کند با خدا باشید دشمنان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

او با اشاره به تزلزل در نظام رژیم صهیونیستی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در طول عمر این رژیم  منحوس رژیم‌های هولناکی که این رژیم الان دارد در طول  ۷۵ سال نداشته است.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: مهاجرت‌های معکوس این رژیم به دو میلیون نفر رسیده و در طول 4 سال، 4 نخست‌وزیر عوض کردند و ائتلاف‌های حزبی شکل نگرفته متلاشی می‌شود؛ این دوقطبی شدید در رژیم سیاه صهیونیستی است و تظاهرات صدهاهزار نفری در شهرها با شعار مرگ بر حاکمان جنایتکارشان سر داده می‌شود. گنبد آهنین تنها تعداد کمی از موشک‌ها را مهار کرده و فکر می‌کردند با گنبد آهنین می‌توانند جلوی مقاومت را بگیرند اما موفق نشدند، هفته آینده روز قدس یادگار امام (ره) است که با شکوه شرکت خواهیم کرد و بدانیم که تضعیف این رژیم رو به زوال است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به موضوع حجاب به بیانات اخیر رهبر انقلاب که فرمودند قصه حجاب یک مساله شرعی است  و هرکس دین‌باور است طبق فتوای همه مراجع به حجاب باور دارد و کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی، اظهار داشت: از اولین هفته‌های انقلاب امام راحل عظیم‌الشان قاطعانه از حجاب گفتند در ادارات باید حجاب رعایت شود. این بی‌حجابی‌ها عادی نیست و پشت صحنه آن فروریختن بنیان خانواده و آرامش روانی جامعه است. یک تئوریسن آمریکایی گفته دو رکن را بزنیم ایران ساقط می‌شود؛ یکی ولایت‌فقیه و دیگری حجاب که البته آرزوی خود را به گور می‌برند.

او با بیان اینکه بی‌حجاب‌ها هم جزو ملت هستند، گفت: اگر بدانند دشمن چه پشت صحنه‌ای چه شراراتی دارد دست از این کارها برمی‌دارند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به بیانیه وزارت کشور درباره حجاب اظهار داشت: این بیانیه خوبی بود و نباید شعار باشد مردم می‌خواهند بییند دولت و نظام به وظیفه خود درباره حجاب عمل می‌کنند یا خیر؟ همچنین همه نهادها باید وارد شوند و یک نهاد نمی‌تواند به تنهایی این کار را بکند. شهدا رفتند تا حجاب در کشور حاکم شود نه بی‌حجابی، دل متدینن از بی‌حجابی خون است.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: همه چیز در این کشور باید بر محور قانون باشد و در برخورد با بی‌حجابی خودسرانه و منهای قانون برخورد کردن خلاف شرع است قانون شکنی و بی‌حجابی مُنکر است با زبان مودبانه عمل کنید و اگر کار به عمل کشیده شد به قوه قضائیه بسپارند و یا به دستور مسئولان مربوطه باشد. کارهای خودسرانه حرکت مقدس مقابله با بی‌حجابی را از بین خواهد برد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.