تخلیه افغانستان درسی تلخ برای آمریکا/ آتش اعتراض در فرانسه همچنان زبانه می‌کشد

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ جمعه، 7 آوریل 2023

جمعه، 7 آوریل 2023، واشینگتن‌پست تیتر زد «تخلیه افغانستان درسی تلخ برای آمریکا بود» و چاینا دیلی از روابط پایدار چین با اروپا همزمان با سفر امانوئل مکرون به پکن گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، چاینا دیلی و دیلی‌تلگراف به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«تخلیه افغانستان درسی تلخ برای آمریکا بود» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است. در این گزارش آمده: «کاخ سفید اذعان کرد که تخلیه افغانستان باید زودتر اتفاق می‌افتاد. این پذیرش ضمنی در حالی صورت گرفت که مقامات دولت بایدن نزدیک به دو سال پیش ارزیابی‌های طبقه‌بندی‌شده کنگره را درباره خروج ایالات متحده از کابل تهیه کردند. افشای این اسناد مطمئنا دعوت به دور جدیدی از درگیری‌های سیاسی خواهد بود، زیرا جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان با برگزاری جلسات نظارتی در حال بررسی دقیق روزهای پایانی طولانی‌ترین جنگ آمریکا هستند.»

چاینا دیلی

«شفافیت روابط پایدار چین و اروپا» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی است با تصویری از شی جین‌پینگ، امانوئل مکرون، و اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، پنجشنبه در پکن. در گزارش آمده: «چین و فرانسه روز پنجشنبه توافق کردند که روابط دوجانبه را پایدار نگه دارند و همکاری‌های دوسویه سودمند را دنبال کنند و متعهد شدند که ارتباطات خود را در مورد بحران اوکراین حفظ و نقش مثبتی در دستیابی به توافق سیاسی ایفا کنند. سفر مکرون اولین سفر رئیس یک دولت اروپایی از زمان از سرگیری کامل تعامل چین با جهان است که به دلیل همه‌گیری کووید- 19 مختل شد. «شی» پیش از برگزاری مذاکرات رسمی، مراسم استقبال باشکوهی از مکرون برگزار کرد.»

دیلی‌تلگراف

تصویر اصلی روزنامه دیلی‌تلگراف با عنوان «شعله‌های اعتراض هنوز در فرانسه زبانه می‌کشد» توضیح می‌دهد: «پلیس ضد شورش روز پنجشنبه در حال کنترل تظاهرات‌کنندگان در پاریس، در یازدهمین روز اعتراض علیه قانون اصلاحات نظام بازنشستگی دولت امانوئل مکرون، است.» تلگراف همچنین از افزایش تدابیر امنیتی در آستانه سفر رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در هفته آینده به ایرلند شمالی برای شرکت در مراسم سالگرد توافق «جمعه نیک» گفته است و اینکه سطح هشدار امنیتی در این منطقه از دو هفته پیش، در پی افزایش تحرکات جنبش جمهوری‌خواه افزایش یافته و پلیس درباره اقدامات مخالفان پیش از سفر رهبران دو کشور هشدار داده است. این روزنامه گزارش داد که دستگاه امنیتی انگلیس با فرستادن افسران پلیس، عملیات بزرگ حفاظتی در این منطقه تدارک دیده است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.