شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان امروز شکایت کشورش از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل درباره تجاوز نظامی تل آویو به خاک لبنان را به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از پایگاه خبری العهد، نجیب میقاتی نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز نشستی با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه این دولت برگزار کرد.

دو طرف در این دیدار تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و شلیک موشک از خاک این کشور به سرزمین های اشغالی را بررسی کردند.

عبدالله بوحبیب تاکید کرد که در این دیدار مقرر شد که لبنان از طریق هیات دیپلماتیک خود در سازمان ملل شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت تقدیم کند.

او گفت که در این شکایت بر لزوم پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و محکومیت تجاوزهای زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی تاکید شده است.

رژیم صهیونیستی به بهانه شلیک موشک به سمت شهرک‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، شهرهای «القلیله» و «المعلیه» و «وادی زبقین» در جنوب لبنان را با راکت و توپخانه بمباران کردند.

رژیم صهیونیستی پیش از این نیز با زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل بارها دست به نقض تقریبا روزانه حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان زده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.