شلوغ‌ترین کلاس دانشکده ادبیات مجازی شد

کلاس استاد محمدرضا شفیعی کدکنی از سه‌شنبه همین هفته (13 آبان) به صورت مجازی برگزار می‌شود

سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح، دانشکده ادبیات دانشگاه تهران میزبان علاقه‌مندان به ادبیات و محمدرضا شفیعی کدکنی بود، اما امسال شیوع ویروس کرونا، کلاس درس این استاد دانشگاه، شاعر و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی را نیز همانند خیلی دیگر از برنامه‌ها تعطیل کرده و به سمت مجازی شدن پیش برده است.

شهروند آنلاین: 19 مهرماه امسال، هشتادمین سال زندگی یکی از چهره‌های طراز اول تحقیق و تألیف و پژوهش در حوزه ادبیات فارسی بود. استاد محمدرضا شفیعی کدکنی بی‌گمان یکی از مفاخر عرصه ادبیات، چه در عرصه پژوهش در ادبیات کلاسیک و چه شعر معاصر است. او سال‌ها بود که از تدریس در دوره کارشناسی پرهیز داشت اما در دهه هشتاد بعد از غیبتی طولانی دوباره سر درس دانشجویان تازه‌وارد حاضر شد تا یکی از محبوب‌ترین کلاس‌های درس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران را آغاز کند.

این حضور دوباره استقبال فراوان دانشجویان مختلف حتا از دانشکده‌های دیگر را به همراه داشت و کار را به جایی رساند که سر کلاس‌های درس استاد شفیعی دیگر جایی برای نشستن نبود.

 

حالا اما خبر رسیده کلاس‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند. اما سه‌شنبه ساعت 10 صبح، دانشکده ادبیات دانشگاه تهران همچنان میزبان علاقه‌مندان به ادبیات و محمدرضا شفیعی کدکنی خواهد بود. یکی از شاگردان شفیعی کدکنی از مجازی شدن کلاس‌های روز سه‌شنبه‌ خبر داده و در کانال تلگرامی منتسب به این چهره ادبی نوشته است:

«جان‌پرور است قصّهٔ ارباب معرفت

رمزی برو بپرس حدیثی بیا بگو

بسیار خرسندیم که باز بر سرِ قصه شدیم و صدای فضیلت خاموش نماند.

با اجابت و بزرگواری جناب استاد، از هفته جاری کلاس‌های سه‌شنبه به صورت مجازی برقرار خواهد شد. با صلاحدید ایشان این جلسه‌ها تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد.

محور همه سه‌شنبه‌ها «سبک‌شناسی نظم» خواهد بود. به امید خدا هر سه‌شنبه فایل صوتی کلاس در همین کانال منتشر می‌شود.»

در این متن آمده است که کلاس‌ها به شکل لایو در اینستاگرام منتشر نخواهد شد اما صوت آن در کانال تلگرامی قابل شنیدن خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.