بیانیه مهم سازمان همکاری اسلامی درباره قدس و مسجد الاقصی

سازمان همکاری اسلامی بار دیگر تمامی سیاست‌ها و اقدامات اشغالگران اسرائیلی با هدف محو هویت شهر قدس شریف را محکوم و تاکید کرد که مسجدالاقصی فقط عبادگاه مسلمانان است و اقدامات اشغالگران امنیت باعث بی‌ثباتی امنیت منطقه می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از رسانه‌های عربی، حسین طه رئیس سازمان همکاری اسلامی امروز شنبه در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی این سازمان درباره ادامه حملات و تجاوزگری رژیم اسرائیل – به عنوان قدرت اشغالگر و استعماری نامشروع – علیه مسجدالاقصی گفت: قدس بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین فلسطین اشغالی و پایتخت کشور فلسطین است و مسجد مبارک الاقصی با همه گستره آن فقط عبادتگاه خالص مسلمانان است.

طه همچنین بر موضع سازمان همکاری اسلامی درباره روند تحولات مسجدالاقصی تاکید کرد.

او خاطرنشان کرد: این دیدار در حالی برگزار می شود که اوضاع شهر قدس شریف و مقدسات اسلامی آن در نتیجه تشدید تجاوزات و تجاوزگری آشکار اسرائیل از طریق یورش نیروهای اشغالگر اسرائیلی و شهرک‌نشینان تندرو به مسجدالاقصی و حمله وحشیانه به نمازگزاران در صحن این مسجد شریف و زخمی و بازداشت صدها نفر از آنها، وخیم است. این حملات و تجاوزگری نقض آشکار حرمت اماکن مقدس و آزادی عبادت و کنوانسیون‌های ژنو و قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل است.

رئیس سازمان همکاری اسلامی نسبت به هرگونه تلاش برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس شریف به ویژه مسجدالاقصی هشدار داد و رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول کامل عواقب جنایات و تخلفات خطرناک دانست که می‌تواند به دامن زدن به خشونت و تنش و بی‌ثبات کردن امنیت و ثبات در منطقه منجر شود.

طه تاکید کرد: تمامی تصمیمات و سیاست‌های اسرائیل با هدف تغییر وضعیت جغرافیایی و جمعیتی شهر قدس و خدشه وارد کردن به وضعیت تاریخی و حقوقی اماکن مقدس در آنجا هیچ اثر قانونی ندارد و بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل متحد باطل و بی‌اعتبار تلقی می‌شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.