در دیدار مخبر ودستیار ویژه پوتین چه گذشت؟

معاون اول رئیس‌جمهوری کشورمان و دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه آخرین وضعیت پروژه‌ها و همکاری‌های مشترک دو کشور را در چارچوب کریدور شمال – جنوب، همکاری‌های حوزه انرژی، حمل و نقل و گسترش مناسبات تجاری فیمابین بررسی کردند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری،محمد مخبر عصر امروز در دیدار ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به افزایش تبادل هیات‌های سیاسی و اقتصادی میان تهران و مسکو، گفت: خوشبختانه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک دو کشور از روند خوبی برخوردار هستند و پیگیری جدی و مستمر روسای جمهوری دو کشور نیز زمینه رفع موانع و سرعت بخشیدن به روند اجرای توافقات را فراهم کرده است.

او افزود: جمهوری اسلامی و روسیه می‌توانند با تولید و سرمایه‌گذاری مشترک، به مرکز صادراتی برخی اقلام غذایی در منطقه تبدیل شوند و بخشی از نیازهای کشورهای منطقه را تأمین کنند.

ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این دیدار از آمادگی مسکو برای سرمایه‌گذاری در حوزه ترانزیت و تسریع در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مشترک در حوزه حمل و نقل خبر داد و افزود:‌ روسیه برای انعقاد توافق همکاری دوجانبه و چندجانبه با ایران جهت احداث این پروژه‌ها آمادگی دارد.

این دیدار پنجمین ملاقات دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه با مخبر در ۶ ماه گذشته است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.