حاج‌علی پس از مرگش هم دست از کمک برنمی‌دارد

فرزندان این خیّر در سالگرد فوت پدرشان تجهیزات تنفسی به ارزش صد میلیون تومان را به هلال احمر سلماس اهدا کردند

در این روزهای سخت و سرد که تلفات کرونا با افزایش قیمت‌ها رقابت تنگاتنگی دارد و در این میانه مردم هاج و مبهوت فقط این اتفاقات عجیب و ناگوار را نظاره می‌کنند، هستند آدم‌هایی که هنوز برای کمک‌کردن فقط دنبال بهانه‌ای هستند.

درست مثل فرزندان حاج‌علی که در سالگرد فوت پدرشان به فکر بیماران نیازمندی بودند که کرونا نفس‌هایشان را به شماره انداخته؛ همان‌ها که این ویروس ناخوانده زمین‌گیرشان کرده و راه نفس‌شان را بند آورده است.
فرزندان این خیّر اهل سلماس به‌ جای اینکه برای بر پایی مراسم دنبال دورزدن قوانین و به ‌خطر انداختن جان انسان‌ها باشند، هزینه آن را برای کمک به بیماران بدحال کرونایی اختصاص دادند. آنها در اقدامی شایسته تجهیزات تنفسی به ارزش صدمیلیون تومان را به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار دادند.

این کپسول های اکسیژن اهدایی به رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد

هر چند مسئولان بهداشت و درمان می‌گویند که تجهیزات تنفسی به اندازه کافی برای بیماران موجود است، اما کیست که نداند در این روزهایی که کرونا بیرحمانه‌تر از قبل می‌تازد و جان‌های عزیز را یکی بعد از دیگری می‌ستاند، وجود این دستگاه‌ها چقدر می‌تواند گره‌گشا باشد.
دستگاه اکسیژن‌ساز، کپسول اکسیژن، مانومتر و تجهیزات تنفسی در این ایام حکم مرگ و زندگی بیماران بد حال درگیر با این ویروس را دارد. در این شرایط کمک هر چقدر هم باشد باز هم ارزشمند است، حتی اگر بتواند جان یک بیمار را نجات دهد.
حاج‌علی‌ مرزبان سرنقی سال‌ها با هلال ‌احمر و انجمن‌های خیریه سلماس همکاری داشت. او ابتدا مانند بسیاری از همشهریانش به کار کشاورزی مشغول شد و پس از چند سال در بازار این شهر مغازه‌ای خرید و کسب‌وکارش را پی گرفت.
او از همان ابتدای جوانی هم در کارهای خیر پیشقدم بود و هر چقدر هم که کسب‌وکارش رونق بیشتری می‌گرفت به همان اندازه هم به نیازمندان کمک می‌کرد. او تا جایی پیش‌ رفت که یکی از خیران مشهور و بنام سلماس شد.
حاج‌علی پس از آشنایی با کمک‌های بشردوستانه هلال ‌احمر، در سال 69 به عضویت این جمعیت درآمد. او در زلزله‌های مهیب رودبار، بم و ورزقان حضور فعالی داشت و به تعداد زیادی از زلزله‌زدگان کمک کرد.
در سلماس همه حاج‌علی را می‌شناختند. او شهره شهر بود. آن‌ طور که اعضای هلال ‌احمر سلماس می‌گویند، او در بیشتر فعالیت‌های دوطلبانه این جمعیت پیشقدم بود و در طرح همای رحمت فرشتگان فعالیت چشمگیری داشت.
علاقه او به فعالیت‎های داوطلبانه باعث شد تا فرزندانش هم عضو افتخاری هلال ‌احمر شوند.
حاج‌علی و فرزندانش در چند سال گذشته در کار تجهیز اتاق امانات پزشکی این شهرستان نقش بسزایی داشتند.
این خیّر بزرگ سال گذشته و در آستانه هشتادوهشت سالگی چشم از جهان فروبست. اما این پایان کارهای عام‌المنفعه این مرد نبود.

حاج‌علی از سال 69 به عضویت هلال ‌احمر در آمد و در این سال‌ها در فعالیت‌های داوطلبانه حضور پررنگی داشت

فرزندان او هم که در خلال این سال‌ها راه‌ و رسم دستگیری و کمک به همنوع را از پدر خوب فراگرفته بودند، در اقدامی شایسته تجهیزات تنفسی به ارزش یک میلیارد تومان را به جمعیت هلال احمر اهدا کردند.
سه دستگاه تنفسی، 8 کپسول اکسیژن و 12 مانومتر تجهیزاتی بودند که فرزندان آن مرحوم در سالگرد پدرشان برای یاری بیماران کرونایی در اختیار هلال ‌احمر سلماس قرار دادند.
یکی از فرزندان حاج‌علی در این‌باره به «شهروند» می‌گوید: «پدر ما از سرشناسان سلماس بود؛ تقریبا کسی در این شهر نیست که پدر ما را نشناسد. اما در این شرایط برگزاری سالگرد برای او به جز شیوع بیماری و گرفتاری مردم و کادر درمانی هیچ سود دیگری نداشت. همین هم شد تا با خانواده تصمیم گرفتیم هزینه آن مراسم را به خرید تجهیزات تنفسی اختصاص دهیم.»
او این را هم گفت که روح پدرش قطعا از این تصمیم شادمان‌تر است؛ زیرا او دوست داشت به انسان‌ها کمک کند و چه کمکی بهتر از نجات جان انسان‌ها آن هم دراین شرایط سخت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.