فراخوان الازهر برای دفاع از مسجد الاقصی

الازهر مصر عموم مسلمانان جهان را به ادامه دفاع از مسجدالاقصی و اتحاد و یکپارچکی در حمایت از آن فراخواند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، الازهر طی بیانیه‌ای تاکید کرد که در سالروز غزوه بدر، همه مسلمانان جهان را به ادامه دفاع از مسجدالاقصی و نمازگزاران و معتکفین در داخل آن فرا می‌خواند.

در این بیانیه آمده است که غزوه بدر، نقطه تحولی تاریخی و مهم بود، خداوند حق را از باطل جدا و مسلمانان را بر مشرکین پیروز کرد.

شیخ الازهر این مناسبت مبارک را به عموم امت اسلامی و عربی تبریک و تهنیت گفت.

نظامیان صهیونیستی دور تازه‌ای از خشونت با فلسطینیان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند؛ ‌بطوری که بامداد چهارشنبه گذشته ۱۶ فروردین ماه به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجدالاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند. در آن حمله، بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

از چهارشنبه تاکنون مسجدالاقصی مکان درگیری و تنش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه نمازگراران و اعتکاف کنندگان و مدافعان مسجد است.

«ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شنبه شب خواهان استقرار بیشتر نیروهای این رژیم برای اخراج اعتکاف کنندگان فلسطینی از مسجدالاقصی شد.

در مقابل، اعتکاف کنندگان نیز درهای مسجد القبلی در صحن مسجدالاقصی را شنبه شب بسته و تاکید کردند که از حق خود در آزادی عبادت و دفاع از مسجدالاقصی کوتاه نخواهند آمد. دولت اردن نیز به عنوان متولی امور قدس نسبت به هرگونه اخراج اعتکاف کنندگان هشدار و پیامدهای چنین اقدامی را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

در پاسخ به تعرض‌ها و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه‌های مقاومت فلسطین چندین بار شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین اشغالی را با موشک هدف قرار داده‌اند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.