کشتی فرنگی در آستانه قهرمانی آسیا

شروع رویایی دوبنده‌داران ایران در قزاقستان

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 4 مدال طلا در آستانه کسب عنوان قهرمانی آسیا در قزاقستان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح روز یکشنبه 20 فروردین در شهر آستانه قزاقستان آغاز شد و نمایندگان ایران در پنج وزن نخست عملکردی فوق‌العاده داشتند. پویا دادمرز در 55 کیلو، ایمان محمدی در 63 کیلو، امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو، ناصر علیزاده در 87 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلو نمایندگان ایران در روز نخست این مسابقات بودند که بعد از وزن‌کشی، روی تشک حاضر شدند و جالب اینکه همه آنها راهی فینال شدند. دادمرز و ایمان محمدی، ناصر علیزاده و امین میرزازاده مدال طلا را از آن خود کردند و کاویانی‌نژاد به دلیل مصدومیت در فینال شکست خورد و نقره گرفت.

جدا از عملکرد خوب فرنگی‌کاران در روز نخست مسابقات، نکته قابل توجه در مسیر قهرمانی تیم‌ملی این است که قزاق‌ها که سال گذشته قهرمان آسیا شده‌اند و اکنون هم به عنوان میزبان، به دنبال تکرار قهرمانی هستند، در پنج وزن اول تنها یک فینالیست داشتند و به این ترتیب تیم ایران به لحاظ امتیازی در روز اول از میزبان پیش افتاده و اگر روز دوشنبه هم فرنگی‌کاران ایران کشتی‌های قابل قبولی بگیرند، این تیم قهرمان آسیا خواهد شد. درواقع روزِ بد میزبان با عملکرد درخشان شاگردان رنگرز همراه شد.

همانطور که گفته شد پنج نماینده ایران روز دوشنبه روی تشک می‌روند و برای کسب قهرمانی می‌جنگند. در وزن 60 کیلوگرم که 11 شرکت‌کننده دارد، مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی با برنده مبارزه میان یرنور فیداخمتوف از قزاقستان و هوانگ از چین تایپه کشتی می‌گیرد.

همچنین در وزن 67 کیلوگرم که 11 نفر حضور دارند، رضا عباسی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف نوباتوف از ترکمنستان می‌رود. در وزن 72 کیلوگرم هم که با حضور 13 نفر برگزار می‌شود، سجاد ایمن‌طلب پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی با برنده کشتی میان ویکاس از هند و جی یئون لی از کره‌جنوبی مبارزه می‌کند.

در 82 کیلوگرم که 11 نفر شرکت کرده‌اند، علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی با برنده مبارزه میان سی جین یانگ از کره‌جنوبی و هالیشان باهیجیانگ از چین کشتی می‌گیرد. ضمن اینکه در وزن 97 کیلوگرم که 10 نفر حضور دارند، مهدی بالی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف یوتا نارا از ژاپن می‌رود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.