دولت دنبال خصوصی سازی مدارس نیست

وزیر آموزش و پرورش از عزم جدی برای تعیین تکلیف 80 هزار نیروی شاغل غیر رسمی خبر داد

حاجی میرزایی با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش حمایت قاطع از مدارس دولتی و ارتقای کیفیت آنهاست، از عزم جدی این وزارت‌خانه برای تعیین تکلیف ۸۰ هزار نفر مربی پیش دبستانی، نیروی خرید خدمت، سرباز معلم و یا معلم های حق التدریس که اکنون شاغل و مشغول به کار هستند، خبر داد.

شهروندآنلاین: محسن حاجی میرزایی در حاشیه نهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که امروز با حضور علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی برگزار شد،فرصت برگزاری همایش های مجازی با حضور آنلاین مسئولین کشوری در دوران کرونا با همه محدودیت‌ها و مصائبی که برای جامعه داشته است، را غنیمت شمرد، او با اشاره به اینکه دولت دنبال خصوصی سازی مدارس نیست و در یکی دوسال اخیر سهم بودجه ای که دولت برای آموزش و پرورش درنظر می گیرد بیشتر از سهمی است که در کمیسیون تلفیق به آموزش و پرورش تعلق می گیرد عنوان کرد: مقداری از سهمی که دولت پیش بینی کرده کاهش پیدا می کند چون سرجمع مابقی ردیف ها را بالا می برند سهم آموزش و پرورش پایین می آید. درخواست ما این است که سهم آموزش و پرورش را دقیقا همانطوری که برای انجام ماموریت ها پیش بینی می شود درنظر بگیرند.

به گفته حاجی میرزایی امسال دولت درباره آموزش و پرورش حمایت های ویژه ای انجام داده است. رقمی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان بیش از رقم بودجه مصوب برای افزایش حقوق فرهنگیان و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تعلق گرفته است

سیاست ما حمایت از مدارس دولتی است

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه گفته می شود دولت می خواهد آموزش و پرورش را به سمت خصوصی سازی ببرد؟ گفت: خیر، این گزاره درست نیست، دولت دنبال خصوصی سازی مدارس نیست زیرا همانطور که گفتم سهمی که دولت در لایحه در نظر گرفته در مجلس کاهش پیدا کرده است.

به گفته حاجی میرزایی امسال دولت درباره آموزش و پرورش حمایت های ویژه ای انجام داده است. رقمی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان بیش از رقم بودجه مصوب برای افزایش حقوق فرهنگیان و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تعلق گرفته است.

او می گوید:سیاست ما تغییری نکرده و اولویت ما توسعه کیفی مدارس دولتی است زیرا بیش از ۸۹ درصد مدارس ما دولتی هستند و موظف هستیم خدمات با کیفیت در این مدارس ارائه کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش حمایت قاطع از مدارس دولتی و ارتقای کیفیت آنهاست تصریح میکند:” البته در کنار آن، مدارس غیردولتی هم دارند کار می کنند و کمک خوبی به آموزش و پرورش می کنند. ۱۱ درصد دانش آموزان ما در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

 

تعیین تکلیف ۸۰ هزار خرید خدمتی، نهضتی و حق التدریسی و سرباز معلم

“پیرامون آموزش و پرورش حدود ۸۰ هزار نفر افرادی هستند که یا مربی پیش دبستانی، خرید خدمت، سرباز معلم و یا حق التدریس بوده اند که اکنون شاغل و مشغول به کار هستند. باید اینها تعیین تکلیف شوند” حاجی میرزایی با بیان این نکته ادامه میدهد: اگر از دانشگاه فرهنگیان همه این ظرفیت ها را پرکنیم در این سو این گروه ها بلاتکلیف می مانند. قانون برای این گروه ها تعیین تکلیف کرده؛ بنابراین وضعیت شان که مشخص بشود به هر میزان که نیاز باشد پیش بینی کرده ایم تا سال ۱۴۰۴ روند نیازمان به نیروی انسانی را برحسب استان، منطقه، جنسیت و رشته تحصیلی رفع و ظرفیت های لازم را در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی ایجاد کنیم.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.