برنامه وزارت آموزش‌وپرورش برای جذب 28 هزار نفر

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدامی معلمان را در پیش روداریم که بیش از ۲۸ هزار نفر از طریق این آزمون جذب خواهند شد و تغییرات محتوایی بسیار مناسبی برای انتخاب معلم شایسته در آن انجام‌شده است.

به گزارش شهروند آنلاین از وزارت آموزش‌وپرورش، رضا مراد صحرایی در دیدار با فرماندهان بسیج فرهنگیان اظهارداشت: بسیج حافظ و تضمین‌کننده انقلاب است، آموزش‌وپرورش هر کشوری آینده آن کشور را رقم می‌زند؛ بنابراین برنامه‌ریزی برای اداره بهتر آموزش‌وپرورش ضرورت دارد و هر طرح و برنامه خوبی برای آموزش‌وپرورش دارید، آن را اجرایی کنید.

او تصریح کرد: شأن معلمی همزمان با معلم شدن هر معلمی شکل می‌گیرد و معلمی یکی از بزرگترین افتخاراتی است که هر معلم از جمله خود من دارم؛ بنابراین فضای عمومی کشور باید تصویر خوبی از آموزش‌وپرورش ارائه دهد و نباید این تصویر فقط در حقوق و احکام معلمان منعکس شود.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: رتبه‌بندی اقدام مناسبی بود که در دولت سیزدهم شکل گرفت؛ بنابراین باید این دستاورد را به‌خوبی ارائه کنیم. یکی از نگرانی‌ها، رسیدگی به سه نکته مهم در مورد جامعه معلمان است؛ معیشت معلم بر عهده دولت و مجلس است، منزلت و شأن معلم که بر عهده جامعه، رسانه و خانواده‌ها است و همه دستگاه‌ها در مورد رعایت شأن و منزلت معلم وظیفه‌دارند اما مرجعیت معلم فقط از طریق جامعه معلمان باید کسب شود.

صحرایی تصریح کرد: همه بخش‌های جامعه باید بر شأن معلم تمرکز کنند و برای ارتقای آن تلاش کنند زیرا معلمی‌ شأن پیامبران است و افزایش شأن معلم حال معلم و جامعه را خوب خواهد کرد.

او با تأکید بر همدلی، همراهی، هماهنگی، همسویی و هم‌زمانی در همه سطوح آموزش‌وپرورش گفت: دولت قبل به دلیل پیچیده بودن رتبه‌بندی به آن ورود نکرد و در دولت سیزدهم باوجود مدیران جوان انقلابی این کار شکل گرفت و اجرا شد و می‌توان مشکلات مربوط به رتبه‌بندی را هم اصلاح کرد.

صحرایی گفت: کارآمدی رتبه‌بندی از اکنون شروع‌شده و با تشکیل کارگروه رصد و پایش، رتبه‌های اعلام‌شده کیفیت‌سنجی می‌شود. بارگذاری مدارک جدید در سامانه رتبه‌بندی تایید شده است که باید برای طراحی و اجرای آن کار شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.