آلبوم جذاب عکس‌های شان کانری

بازیگری که صدها بار زندگی کرد

بازیگران بر خلاف مردم عادی تنها یک زندگی ندارند و در هر نقش یک زندگی را تجربه می‌کنند. آنچه در پی می‌آید، شماری از زندگی‌های شان کانری بر پرده نقره‌ای سینماست؛ در کنار اوج و فرودهای زندگی او بر این زمین خاکی.

پولاد امین: با درگذشت شان کانری فضای رسانه‌ای دنیا پر شد از انواع و اقسام نوشته و تحلیل و خاطره و مصاحبه درباره این بازیگر که شناخته‌شده‌ترین بازیگر انگلیسی دنیای سینما بود.

شان کانری که با حضور در هفت فیلم از مجموعه محبوب جیمز باند تقریبا برای تک تک جمعیت هشت میلیاردی دنیا نامی شناخته‌شده است؛ در دو روز اخیر شاید پرتکرارترین نام در فضای مجازی و رسانه‌ای دنیا بوده باشد.

در این میان گذشته از مطالب و تحلیل‌ها و خاطرات منتشرشده از او یا درباره او، برخی از رسانه‌ها هم آلبوم‌های عکسی درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای او منتشر کردند.

شون کانری" اولین بازیگری بود که در نقش "جیمز باند"، مامور مخفی انگلیسی بازی کرد. او را در کنار "اورسولا آندرس" در فیلم "دکتر نو" می‌بینیم که در سال 1962 ساخته شده است
شان کانری اولین بازیگری بود که در نقش جیمز باند، مأمور مخفی انگلیسی، بازی کرد. او را در کنار اورسولا آندرس در فیلم  دکتر نو می‌بینیم که در سال 1962 ساخته شده است.

 

شان کانری را خیلی‌ها به عنوان بزرگ‌ترین جیمز باند تاریخ می‌شناسند.

 

شان کانری در هفت فیلم در نقش جیمز باند حضور یافت. البته شماری از کارشناسان فیلم هرگز نگو هرگز را که توسط کمپانی همیشگی تهیه‌کننده فیلم‌های مأمور 007 تولید نشده بود، جزو این مجموعه به حساب نمی‌آورند. در این عکس شان کانری را در کنار آنر بلکمن، یکی از باندگرل‌های اولیه در فیلم گلدفینگر می‌بینیم.

 

پیش از حضور در نقش جیمز باند، شان کانری در دهه‌های 50 و 60 به عنوان یک بازیگر نامی شناخته شده بود. او را در نقش کنت ورانسکی در فیلم آنا کارنینا می‌بینیم.

 

کارنامه شان کانری علاوه بر فیلم‌های جیمزباندی پر است از فیلم‌های اکشن جذاب؛ مثل فیلم علمی- تخیلی زاردوز که در سال 1974 ساخته شده است.

 

شان در سال 1988 برای نقش‌آفرینی در فیلم تسخیرناپذیران اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را به دست آورد.

 

دیگر فیلم‌های شان کانری عبارتند از: «به نام گل سرخ»، «ایندیانا جونز»، «صخره» و «اونجرز»- که در آن در کنار رالف فاینس بازی کرده است.
شان کانری در کنار همسرش میشلین در حال ورود به فرش قرمز فستیوال فیلم کن در سال 1999. این همان سالی است که هواداران شان کانری با نصب بنر بزرگی با مضمون «شان 007 بااستعدادترین بازیگر تاریخ» بیرون کاخ جشنواره خبرساز شده بودند.
شان کانری در سال 2006 جایزه یک عمر دستاورد هنری را از طرف «انستیتوی فیلم آمریکا» به دست آورد. جایزه را «هریسون فورد» همبازی‌اش در ایندیانا جونز اهدا کرد.
شان در کنار همسرش در مراسم تولد شصت سالگی‌اش که همین چند روز پیش بود.

 

این ستاره بزرگ همواره به رگ و ریشه اسکاتلندی خود افتخار می‌کرد و این امر را در کتابی که با نام اسکاتلندی بودن در سال 2008 منتشر کرد، به‌وضوح بیان کرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.