انگلیس رکورددارِ قربانیان کرونا در اروپا

جولان ویروس در کره‌خاکی سرعت گرفته است

آمار جهانی مبتلایان به کووید-19 درحالی از مرز 46میلیون و 300نفر گذشته که یک‌میلیون و 200هزار نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند.

شهروندآنلاین: آمار جهانیِ مبتلایان به عفونت کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونای جدید به ۴۶میلیون و ۳۹۴هزار و ۲۱۴ نفر رسیده و تاکنون مرگ یک‌میلیون و ۲۰۰هزار و ۴۰۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است، بر اساس این آمار انگلیس رکورددارِ قربانیان کرونا در اروپا محسوب می‌شود .

بنابر تازه‌ترین آمارها، ۳۳میلیون و ۴۸۷هزار و ۹۱۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان رکورددار ابتلا،100هزار نفر در 24ساعت

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۶ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۹.۴میلیون مبتلا و بیش از ۲۳۰هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

در آمریکا گزارش‌ها حاکی از افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان جدید ویروس کروناست و تنها در ۲۴ساعت گذشته، ۱۰۰هزار و ۲۳۳ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده تأیید شده است.

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۸.۱ و ۵.۵میلیون بیمارِ کووید-۱۹، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین درحال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

در آمریکا گزارش‌ها حاکی از افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان جدید ویروس کروناست و تنها در ۲۴ساعت گذشته ۱۰۰هزار و ۲۳۳ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات متحده تأیید شده است

اعلام یک‌ماه محدودیت‌های قرنطینه‌ای در انگلیس

با عبور شمار مبتلایان به کووید-۱۹ از یک‌میلیون نفر در انگلیس نخست‌وزیر این کشور به مدت یک‌ماه محدودیت‌های قرنطینه‌ای سراسری اعلام کرد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: «با توجه به عبور شمار مبتلایان به کووید-۱۹ از یک‌میلیون نفر و خطر فروپاشی نظام سلامت در موج دوم بیماری محدودیت‌های قرنطینه‌ای اعمال می‌شود.»

به گزارش رویترز، انگلیس بیشترین آمار رسمی فوتی‌های ویروس کرونا در میان کشورهای اروپایی را گزارش کرده است. همچنین روزانه بیش از ۲۰هزار مورد جدید ابتلا گزارش می‌شود و محققان هشدار داده‌اند که در بدترین حالت ممکن است تعداد فوتی‌ها از ۸۰هزار نفر عبور کند.

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد: «قرنطینه سراسری یک‌ماهه از اولین دقایق نیمه‌شب پنجشنبه شروع و تا دوم دسامبر ادامه خواهد داشت.»

بر اساس این محدودیت‌ها افراد تنها برای دلایل خاص از جمله آموزش، کار، ورزش، خرید دارو و مایحتاج و مراقبت از افراد آسیب‌پذیر می‌توانند از خانه خارج شوند.

به گفته نخست‌وزیر انگلیس، فروشگاه‌های ضروری، مدارس، دانشگاه‌ها فعالیت خود را خواهند داشت. رستوران‌ها تنها به صورت بیرون‌بر سفارش خواهند گرفت. همچنین تمامی خرده‌فروشی‌ها بسته خواهند بود. تا کنون اما  انگلیس رکورددارِ قربانیان کرونا در اروپا است.

انگلیس بیشترین آمار رسمی فوتی‌های ویروس کرونا در میان کشورهای اروپایی را گزارش کرده است. همچنین روزانه بیش از ۲۰هزار مورد جدید ابتلا گزارش می‌شود و محققان هشدار داده‌اند که در بدترین حالت ممکن است تعداد فوتی‌ها از ۸۰هزار نفر عبور کند

به گزارش «ورلداُمتر»، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند، تا صبح امروز (یکشنبه) اول نوامبر 2020 به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا ۹میلیون و ۴۰۲هزار و ۵۹۰ مبتلا، ۲۳۶هزار و ۷۲ قربانی

۲. هند هشت‌میلیون و ۱۸۴هزار و ۸۲ مبتلا، ۱۲۲هزار و ۱۴۹ قربانی

۳. برزیل پنج‌میلیون و ۵۳۵هزار و ۶۰۵ مبتلا، ۱۵۹هزار و ۹۰۲ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۶۱۸ هزار و ۱۱۶ مبتلا، ۲۷ هزار و ۹۹۰ قربانی

۵. فرانسه یک‌میلیون و ۳۶۷هزار و ۶۲۵ مبتلا، ۳۶هزار و ۷۸۸ قربانی

۶. اسپانیا یک‌میلیون و ۲۶۴هزار و ۵۱۷ مبتلا، ۳۵هزار و ۸۷۸ قربانی

۷. آرژانتین یک‌میلیون و ۱۶۶هزار و ۹۲۴ مبتلا، ۳۱هزار و ۲ قربانی

۸. کلمبیا یک‌میلیون و ۷۴هزار و ۱۸۴ مبتلا، ۳۱هزار و ۳۱۴ قربانی

۹. انگلیس یک‌میلیون و ۱۱هزار و ۶۶۰ مبتلا، ۴۶هزار و ۵۵۵ قربانی

۱۰. مکزیک ۹۲۴هزار و ۹۶۲ مبتلا، ۹۱هزار و ۷۵۳ قربانی

اروپا در نبرد جدی با کرونا

پس از ایالات متحده، هند و برزیل پنج کشور دیگر شامل روسیه، فرانسه، اسپانیا، آرژانتین، کلمبیا و انگلیس تاکنون آمار بیش از یک‌میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

درحال حاضر بخش بزرگی از اروپا درحال نبرد با شیب تند آمار ابتلاست و چندین کشور مقررات منع تردد با قرنطینه نسبی اعلام کرده‌اند. همچنین انگلیس هم‌اکنون بالاترین شمار قربانیان این ویروس را در بین کشورهایی اروپایی دارد و روز شنبه ۳۲۶ مورد مرگ ناشی از کرونا در این کشور ثبت شد.

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.