خدمات رسانی هلال احمر به 25 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 25 استان متاثر از سیل، آبگرفتگی و توفان از 23 لغایت 26 فروردین خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛محمودی با اشاره به انجام عملیات جوی (آبگرفتگی، سیلاب و کولاک) از 23  لغایت 26 فروردین ماه تا ساعت 7 صبح امروز گفت: 25 استان کشور در این مدت متاثر از سیل، آبگرفتگی و توفان بودند که 14 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، مازندران و همدان به خدمات امداد و نجات نیاز پیدا کردند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: در این مدت 33 شهرستان نیازمند به خدمات امداد و نجات بودند و به 53 منطقه شامل (١١شهر، ٣٤روستا، ٥منطقه عشایری و ٣محور) امدادرسانی شده است.

محمودی خاطرنشان کرد: در این مدت به ١٤٨٩ نفر امدادرسانی و به ٤٦٦ نفر اسکان اضطراری داده شد. همچنین ٣٠ نفر از استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان به مناطق امن منتقل شدند. ٣ نفر بر اثر وقوع سیل در مهران و الموت جان باختند و یک نفر نیز در شهرستان بوکان بر اثر  رعد و برق جان خود را از دست داد.

سرپرست سازمان امداد و نجات گفت: تخلیه آب از 87 منزل مسکونی توسط ١٤٩ تیم شامل (٦٣٦نفر) انجام و ٨٦دستگاه چادر، ٤٩٤ تخته پتو، ١٥٥ تخته نایلون، ٢٩٣ کیلوگرم موکت، ٦٣ شعله والور، ٧٨بسته غذایی، ١٦٢قوطی کنسروجات و ١١٠کیلوگرم برنج بین متاثرین توزیع شد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تاکید کرد: امدادرسانی در لرستان و ایلام با بکارگیری تمامی ظرفیت ها ادامه دارد./پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.