برنامه خاموشی سامانه‌های سرمایشی ادارات تهران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: همه اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهر تهران موظف‌اند، سال جاری سامانه‌های سرمایشی خود را از ساعت ۱۲ خاموش کنند.

به گزارش شهروند آنلاین از وزارت نیرو، کامبیز ناظریان افزود: همه ظرفیت‌های ممکن در صنعت برق کشور برای عبور موفق از پیک‌بار سال ۱۴۰۲ به کار گرفته شده است.

او ادامه داد: ۱۵ الی ۲۰ درصد از مصرف برق شهر تهران مربوط به اداره‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی است و به همین دلیل مدیریت مصرف در این حوزه، اهمیت بسیار زیادی دارد.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت با بیان اینکه انتظار داریم مشترکان اداری پایتخت در سال جاری نیز چون سال گذشته حداکثر همکاری ممکن را در حوزه مدیریت مصرف انرژی به عمل آورند، گفت: اداره‌ها موظف هستند مصرف برق خود را در ساعت اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته و در ساعت غیر اداری به میزان ۶۰ درصد، کاهش دهند.

ناظریان ادامه داد: گروه‌های ارزیاب این شرکت وظیفه رصد مستمر نهادها و دستگاه‌های اجرایی پایتخت را برعهده دارند، بر اساس مصوبه هیات دولت، ساعت کار اداری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری، از ساعت ۶ الی ۱۳ است.

او خاطرنشان کرد: استفاده از مولدهای خود تامین از مهم‌ترین راهکارهای کاهش مصرف برق مشترکان اداری در ساعات اوج بار است و اطلاعات مرتبط با مصرف برق این دسته از مشترکان به صورت لحظه‌ای از طریق کنتورهای هوشمند رصد و مدیریت می‌شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.