لایحه برنامه هفتم توسعه در موعد مقرر تقدیم مجلس می‌شود/تداوم بررسی‌های لایحه در دولت

سخنگوی دولت خبر داد؛

سخنگوی دولت با اعلام اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه در موعد مقرر تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود، گفت: تاکنون 21 جلسه در کمیسیون تخصصی دولت و 5 جلسه در جلسه اصلی هیات وزیران به بررسی این لایحه اختصاص یافته است

به گزارش شهروند آنلاین؛علی بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که برنامه هفتم توسعه در دولت در چه مرحله ای قرار دارد؟ تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه، لایحه برنامه هفتم توسعه را تدوین کرده و متن آن تحویل دولت شده و اکنون کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه در دولت با برگزاری جلساتی در حال بررسی و نهایی کردن متن است.

برگزاری ۲۱ جلسه کمیسیون تخصصی دولت برای بررسی برنامه هفتم توسعه

وی درباره روند برگزاری جلسات فوق العاده دولت برای بررسی برنامه هفتم توسعه خاطر نشان کرد: جلسات متعدد دولت برای این لایحه با حضور همه دستگاه های مرتبط از پیش سال گذشته آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد؛ کلیات برنامه هفتم در ۵ جلسه اصلی هیات وزیران، مطرح و نظر اعضای دولت راجع به آن ابراز شده است. علاوه بر این، ۲۱ جلسه ویژه کمیسیون تخصصی دولت هم با هدف بررسی جزئیات برنامه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شده است.

نظارت رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه بر لایحه برنامه هفتم توسعه

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که لایحه برنامه هفتم چه زمانی نهایی و به مجلس ارسال خواهد شد؟ بیان کرد: با توجه به تغییر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و اینکه رئیس این سازمان، ریاست کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه دولت را نیز عهده دارد است، از این پس جلسات این کمیسیون با مدیریت آقای منظور جلسات این کمیسیون برگزار و متن لایحه نهایی خواهد شد تا امکان بررسی و تصویب آن در صحن دولت حاصل شود.

در موعد مقرر لایحه برنامه هفتم تقدیم‌مجلس خواهد شد

وی افزود: دولت سعی می‌کند انشاءالله در همان موعدی که رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه ارسالی به دولت ذکر کرده اند، متن نهایی برنامه هفتم توسعه را تحویل مجلس شورای اسلامی دهد.

بهادری جهرمی یادآور شد: آنچه مهم است، نهایی شدن برنامه هفتم بر مبنای سیاستهای کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و اهدافی است که بخشی از آن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ هم ذکر شده است.

جلسات هماهنگی بین مجلس و دولت برای تدوین برنامه هفتم برگزار شده است

بهادری جهرمی در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام آمادگی مجلس آیا پیش از ارسال لایحه جلسات مشترکی بین مجلس و دولت برگزار خواهد شد؟ گفت: قبل از این هم در سطوح مختلف برای تدوین برنامه هفتم هماهنگی هایی صورت پذیرفته است.

سخنگوی دولت افزود: با نهایی شدن متن در دولت، برنامه هفتم در اختیار نمایندگان قرار می گیرد و سپس مطابق قانون و همانند سایر لوایح ارسالی از سوی دولت به مجلس، با برگزاری جلسات مشترک بین دولت و مجلس بر مبنای متن ارسالی دولت، برنامه هفتم توسعه فرآیند قانونی شدن را طی خواهد کرد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.