دروغ‌های او همنوعان مرا می‌کشد

ترامپ در گردهمایی‌ انتخاباتی کارکنان بهداشتی را به دروغ متهم کرد که تعداد موارد کووید-19 را برای سود مالی بالا برده‌اند

کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در ایالت ویسکانسین، عصبانی از جمهوری‌خواهان به دلیل نحوه اداره‌کردن همه‌گیری کرونا، علیه ترامپ صحبت می‌کنند. هفته گذشته، گروهی بیست‌نفره از پزشکان نامه‌ای سرگشاده به دونالد ترامپ نوشتند و از او درخواست کردند که از برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی در ایالت ویسکانسین خودداری کند. همان هفته، در گردهمایی‌ انتخاباتی در این ایالت، ترامپ کارکنان بهداشتی را به دروغ متهم کرد که تعداد موارد کووید-19 را برای سود مالی بالا برده‌اند. دکتر کریستین لیرلی از ویسکانسین گفت: «دروغ‌های او همنوعان مرا می‌کشد.» لیرلی گفت او برای یافتن کلمات مناسب برای توصیف خشم خود از برگزاری تجمعات انتخاباتی تلاش می‌کند، تجمعاتی که با شیوع ویروس کرونا پیوند خورده است. او گفت: «کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ما خسته‌اند. آنان دچار فرسودگی شغلی شده‌اند و احساس می‌کنند کاملا به آنان بی‌احترامی می‌شود.»

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: دروغ‌های او همنوعان مرا می‌کشد، این نقل قولی است از دکتر کریس کپسنر خطاب به دونالد ترامپ.

دکتر کریس کپسنر نخستین بیمار کرونایی خود را -مردی چهل‌وهفت ساله که با علائم تنگی نفس‌ او را به اورژانس در Twin Citie (منطقه‌ای در مینه‌سوتا)  رساندند- در ماه آوریل مداوا کرد.

حالا هفت ماه بعد کپسنر که در ویسکانسین زندگی می‌کند، از افزایش مداوم بیمارانی که با ویروس کرونا در سراسر این ایالت درگیرند و تعدادشان در حال گسترش است، خسته و درمانده است.

تخت‌های بیمارستانی و PPE (تجهیزات حفاظت شخصی) کم است و همکارانش بیمار می‌شوند. او می‌گوید: «حتی اگر همه چادرهای صحرایی جهان را برپا کنیم، کارکنان آن را نداریم.»

کپسنر معتقد است اختلال و بی‌نظمی سیاسی در سطح ایالت و واکنش «فاجعه‌بار» حکومت فدرال مسئول اوج‌گیری موارد ابتلا در ویسکانسین است. این بخشی از دلایلی است که او برای انتخابات دورخیز کرده است.

دکتر کپسنر که در ویسکانسین زندگی می‌کند، از افزایش مداوم بیمارانی که با ویروس کرونا در سراسر این ایالت درگیرند و تعدادشان در حال گسترش است، خسته و درمانده است. تخت‌های بیمارستانی و PPE (تجهیزات حفاظت شخصی) کم است و همکارانش بیمار می‌شوند. او می‌گوید: «حتی اگر همه چادرهای صحرایی جهان را برپا کنیم، کارکنان آن را نداریم»

کپسنر یکی از حداقل چهار کارمند بهداشتی است که برای کرسی‌های دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ایالت ویسکانسین نامزد می‌شود و یکی از بسیاران در رشته خود که علیه ترامپ و عملکرد GOP (حزب جمهوری‌خواه و یکی از دو حزب مهم سیاسی در ایالات متحده) در برابر کووید-19 صحبت می‌کنند.

ایالت ویسکانسین یکی از مناطقی است که به‌شدت درگیر شیوع کروناست. بیست‌وهفتم اکتبر، این ایالت بیش از 5 هزار مورد جدید ابتلا به کووید-19 گزارش کرد و بیش از 27درصد آزمایش‌ها مثبت بوده است. همچنین نزدیک به 2 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

با وجود این، دونالد ترامپ تجمع‌های بزرگی در سراسر این ایالت برگزار کرده است؛ فقط در هفته گذشته سه‌بار؛ در آنجا هزاران نفر جمع می‌شوند، اغلب بدون ماسک. تجمع انتخاباتی دیگری برای ترامپ در روز دوشنبه در کنوشا -شهری در ایالت ویسکانسین و محل ناآرامی‌های تابستان گذشته، پس از شلیک گلوله پلیس به جاکوب بلیک- برنامه‌ریزی شده است.

ویسکانسین که جزو ایالت‌های نوسانی یا خاکستری است {ایالت نوسانی یا «Swing state» ایالتی است که هیچ‌کدام از دو حزب اصلی و نامزدهای آنان پشتیبانی قاطع در آن ایالت ندارند تا بتوانند به آرای آن ایالت اتکا کنند. این ایالت‌ها به‌شدت مورد توجه کمپین‌های انتخاباتی در آمریکا هستند، چراکه برنده‌شدن در این ایالت‌ها باعث برد آنان در انتخابات می‌شود.} ایالتی بسیار حیاتی در انتخابات روز سه‌شنبه است. ترامپ در این ایالت تنها با 27 هزار رأی در سال 2016 پیروز شد و در حال حاضر در نظرسنجی‌ها از جو بایدن عقب است.

هفته گذشته، گروهی بیست‌نفره از پزشکان نامه‌ای سرگشاده به دونالد ترامپ نوشتند و از او درخواست کردند که از برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی در این ایالت خودداری کند.

دکتر کریستین لیرلی، که در اپلتون، در شرق ویسکانسین، کار می‌کند، گفت او برای یافتن کلمات مناسب برای توصیف خشم خود از برگزاری تجمعات انتخاباتی تلاش می‌کند، تجمعاتی که با شیوع ویروس کرونا پیوند خورده است.

هفته گذشته، در گردهمایی‌ای در شهر  Waukesha ، در حدود 100 مایلی جنوب اپلتون، ترامپ کارکنان بهداشتی را به دروغ متهم کرد که تعداد موارد کووید-19 را برای سود مالی بالا برده‌اند.

کریستین لیرلی گفت: «دروغ‌های او همنوعان من را می‌کشد.»

ایالت ویسکانسین یکی از مناطقی است که به‌شدت درگیر شیوع کروناست. با وجود این دونالد ترامپ تجمع‌های بزرگی در سراسر این ایالت برگزار کرده است. ویسکانسین که جزو ایالت‌های نوسانی یا خاکستری است، در انتخابات روز سه‌شنبه بسیار حیاتی است

لیرلی که او هم می‌خواهد برای کرسی‌های دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ایالت ویسکانسین نامزد ‌شود، گفت او روزهای خود را در تلاش برای اطمینان به بیماران باردار وحشت‌زده سپری می‌کند، در حالی که می‌ترسد خودش هم به این ویروس مبتلا شود. او و همکارانش شوکه، مستأصل و درمانده  شده‌اند. لیرلی PPE خود را در خودرواش نگه می‌دارد تا مطمئن شود هرگز بدون آن نمی‌رود.

او گفت: «کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ما خسته شده‌اند. آنان دچار فرسودگی شغلی شده‌اند و احساس می‌کنند کاملا به آنان بی‌احترامی می‌شود.»

لیرلی گفت پس از آنکه مجلس ایالتی تحت کنترل جمهوری‌خواهان از به تعویق انداختن انتخابات در سرتاسر کشور خودداری کرد، تصمیم گرفته است در ماه آوریل کاندیدا شود. GOP  همچنین تلاش‌های خود را برای سهولت در رأی‌گیری از طریق پست برای ویسکانسینی‌ها متوقف کرد.

او گفت: «در مقام پزشک فکر می‌کنم بسیاری از ما شوکه شده‌ایم از اینکه قانون‌گذار ما را در معرض خطر قرار می‌دهد و وادارمان می‌کند بین رأی خود و سلامتی خود تصمیم بگیریم.»

دکتر جف کوشنر، متخصص قلب و عروق که او نیز نامه به ترامپ را امضا کرده است، گفت او از ماه مارس به دلیل همه‌گیری کرونا قادر به کار نیست. او که از سرطان سیستم لنفاوی رنج می‌برد، می‌گوید: «اگر کووید می‌گرفتم، زنده نمی‌ماندم.»

او درباره ارسال نامه به ترامپ گفت: «این گزارشی است از آنچه من در مورد سلامت جامعه خود باور دارم، نه بیانیه‌ای سیاسی. این نامه ضد ترامپ نبود، ما فقط گفتیم، لطفا این رویدادهایی را که در منتشرکردن ویروس کرونا فوق‌العادهموثر است، در ایالت ما نداشته باشید.»

منبع: گاردین

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.