پوتین به وزیر دفاع چین چه گفت؟

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در استقبال از لی شانگفو وزیر دفاع چین تاکید کرد: دوره‌ای جدید از روابط چین و روسیه شروع شده است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه ویون، پوتین گفت: همکاری نظامی روسیه و چین به تقویت روابط استراتژیک و مبتنی بر اعتماد بین دو کشور کمک می‌کند. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار حضور داشت.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه افزود: روابط بین دو طرف در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد، مسائل اجتماعی، آموزشی و فرهنگی به خوبی رو به ارتقاست. ما هردو فعالانه در سطح وزارت دفاع تلاش می‌کنیم و مرتبا اطلاعات مفید را باهم به اشتراک می‌گذاریم. ما در زمینه نظامی همکاری می‌کنیم و همکاری‌های فنی را ادامه می‌دهیم.

لی شانگو وزیر دفاع چین نیز گفت، کشورش علاقه‌مند همکاری با روسیه برای ایجاد مشارکت‌های جدید برای حفظ ثبات و امنیت جهان و منطقه است.

وزیر دفاع چین عنوان کرد: توسعه روابط چین و روسیه منطقه تاریخی شفاف و نیروی محرک قوی دارد. این فرایند، الگوی ائتلاف سیاسی-نظامی دوران جنگ سرد را پشت سر گذاشته است. این فرایند مبتنی بر اصول عدم ائتلاف، عدم رویارویی و عدم هدف قراردادن طرف ثالث است و عاری از مداخله هرگونه طرف ثالثی است. ما الگوی جدیدی از رابطه بین کشور‌های اصلی را ایجاد کردیم.

وزیر دفاع چین در چارچوب سفری سه روزه به مسکو سفر کرده است. این سفر بیانگر تقویت تعاملات چین با روسیه است. سفر لی به مسکو یک ماه پس از آن صورت گرفت که شی جین پینگ رئیس‌جمهوری چین در مسکو با پوتین ملاقات کرد.

مسکو و پکن همکاری‌ها و ارتباط شان را افزایش داده‌اند. این روابط از زمان اقدام روسیه در اعزام هزاران سربازش به اوکراین در سال گذشته، قوی‌تر و نزدیک‌تر شده است، اما چین با عدم ارسال سلاح به دو طرف درگیر در این جنگ، خود را به عنوان کشور بی‌طرف در این رویداد نشان داده است. اگر چه یک مقام ارشد از اوکراین مدعی است نیرو‌های اوکراین تعداد فزاینده‌ای از مولفه‌های چینی را در سلاح‌های مورد استفاده روسیه در اوکراین پیدا کرده‌اند. چین همه این اتهامات از جمله اینکه تجهیزات نظامی به روسیه فرستاده است را تکذیب کرده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.