امضای سه خودروساز پای تفاهم‌نامه تولید خودروی اقتصادی

تفاهم‌نامه تولید خودروی اقتصادی بین سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور در مراسم افتتاح خط تولید موتور ME ۱۶ و رونمایی از محصولات مرتبط، امضا شد.

به گزارش شهروند آنلاین، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه بن‌سازه (پلتفرم) و تولید خودرو مشترک اقتصادی بین سه شرکت سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور گفت: خودروی اقتصادی در دو تیپ الکتریکال و بنزینی تا اواخر سال جاری تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

محمدعلی تیموری افزود: خودروی اقتصادی چند ویژگی دارد، نخست اینکه بن‌سازه (پلتفرم) این خودرو به صورت مشترک بین سه شرکت سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور تولید و این خودرو به صورت انبوه در این سه شرکت تولید خواهد شد.

او اضافه کرد: سیستم الکترونیکی این خودرو همه در یک مدل (ماژول) تولید و عرضه می‌شود و از تعدد قطعات و سیستم‌های الکترونیکی در طراحی آن خودداری شده که این موضوع باعث کاهش هزینه و قیمت خواهد شد.

تیموری گفت: وزن خودرو‌های تولیدی در حال حاضر بیش از هزار و ۱۰۰ کیلوگرم است، اما وزن خودروی اقتصادی بین ۸۰۰ تا ۸۳۰ کیلوگرم خواهد بود که این موضوع هم باعث کاهش قیمت می‌شود چراکه فولاد و قطعات الکترونیکی کمتری در آن مصرف می‌شود.

او افزود: با توجه به تولید این خودرو در سه شرکت، میزان تولید آن بالا خواهد بود و همین امر باعث کاهش قیمت قابل توجه این خودرو خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: همه خودرو‌های باوزن کم و اقتصادی به سمت الکتریکال شدن رفته‌اند، زیرا وزن کمتر نیاز به باطری با ولتاژ کمتر و موتور کوچکتر دارد و مصرف انرژی در آن کمتر خواهد بود. برهمین اساس این خودرو به واسطه وزن کمی که دارد قابلیت الکتریکال شدن را دارد.

او تاکید کرد: طراحی این خودرو توسط سایپا و ایران خودرو انجام می‌شود و اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. هم‌اکنون ساخت قالب‌های آن آغاز شده است.

تیموری با بیان اینکه خودرو اقتصادی در دو تیپ الکتریکال و بنزینی عرضه خواهد شد، افزود: نمونه‌های اولیه این خودرو در آذرماه برای انجام تست و دریافت استاندارد‌ها تولید خواهد شد و قطعا قیمت این محصول با توجه به اقتصادی بودن آن مناسب خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم و با حضور وزیر صمت آزمایشگاه ایمنی عابر پیاده مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا افتتاح شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.