رئیس جمهور : نیروهای فرامنطقه‌ای هرچه زودتر منطقه را ترک کنند

در مراسم روز ارتش؛

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور نیروهای مسلح ایران برای منطقه امنیت ساز است، گفت: پیام ارتش و نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای آمریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رییسی صبح روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع فرماندهان نظامی و امرای ارتش گفت: امروز ارتش دلاور شجاع و قهرمان ما در عرصه های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش های منطقه ربوده است و همگان به این امر معترف هستند.

وی افزود: ارتش ما امروز ارتشی مجهز و به روز و به هنگام است؛ ارتشی که از تجهیزات پیشرفته برخوردار بوده و این تجهیزات پیشرفته به برکت علم و دانش بومی شده است در حالی که در برخی از ارتش ها و نیروهای مسلح، تجهیزات وارداتی حرف اول را می زنند، اما ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دانش روز و توان داخلی تجهیز شده است.

رئیس جمهور ارتش را سد محکمی در مقابل عناصر ضد انقلاب و گروه های تکفیری و اشرار توصیف کرد که هم مرزبانی و پاسداری از مرزهای ایران را برعهده دارد و هم در اقیانوس ها از منافع کشورمان پاسداری هم و امنیت را برقرار می کند.

رئیسی با بیان اینکه امروز مردم احساس یکی بودن را با ارتش، اظهار داشت: ارتش و سپاه به نام ایران پاسدار حریم جمهوری اسلامی ایران هستند؛ پیام ارتش و نیروهای مسلح و آن است که نیروهای فرامنطقه ای هر چه روزدتر منطقه را ترک کنند زیرا حضور ایران امنیت ساز است و حضور نیروهای بیگانه امنیت را تهدید می کند.

رئیس جمهور با اشاره به رشادت‌های نیروهای مسلح ایران و ایستادگی آنها در برابر اشرار و تروریست ها که سبب شد امنیت در منطقه فراهم شود، تاکید کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران و توان نظامی آن حتما به نفع منطقه است و امروز ارتش از این امنیت حراست و پاسداری می کند.

رئیسی گفت: امروز مردم با همه نیروهایی که پاسدار حریم جمهوری اسلامی ایران هستند، احساس یکی بودن دارند. حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت‌ساز است.

وی پیام روز ارتش را صلح و دوستی برای کشورهای منطقه دانست و تاکید کرد: هر دستی که بخواهد امنیت را برای منطقه حفظ کند، می‌فشارد. اما پیام ارتش و نیروهای مسلح ما به نیروهای فرامنطقه‌ای به ویژه نیروهای آمریکایی این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند.

مراسم رژه ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت قهرمانی‌های نیروی زمینی ارتش صبح سه شنبه با حضور«سید ابراهیم رییسی» و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در جوار مرقد حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در این مراسم یگان‌های رزمی و زرهی نیروی زمینی ارتش،بالگردهای هوانیروز، جنگنده‌های نیروی هوایی، تسلیحات و سامانه‌های پدافندی نیروی پدافندهوایی و تجهیزات دریایی محمول از جلوی جایگاه رژه می روند و همچنین بخشی از دستاوردها و تجهیزات بومیِ پهپادی، موشکی، هوایی، دریایی و زمینی در این مراسم به نمایش در می آید.

اجرای نمایش پروازی توسط جنگنده بومی کوثر در مقابل جایگاه بخش دیگری از برنامه‌های رژه ۲۹ فروردین امسال است.

هر سال به مناسبت فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی، رژه نیروهای ارتش در تهران و استان های سراسر کشور با حضور مقام های کشوری و لشکری برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۷ نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس، نیروهای پدافند سکوهای نفتی نصر و سلمان را تهدید به ترک سکوها کردند اما این نیروها با ایستادگی در مقابل متجاوزان، قهرمانانه به شهادت رسیدند و به همین منظور در چنین روزی روز تجلیل و تکریم دلاورمردی ها و رشادت های پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در سایه حمایت های بی دریغ حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و پشتیبانی های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی کشور اعلام کردند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.