فروپاشی صهیونیستی طبق نظریه «خانه عنکبوت»؟

مرکز راهبردی و امنیت رژیم صهیونیستی موسوم به «جی آی اس اس» نسبت به خطرات ناشی از اوضاع جدید سیاسی – امنیتی در سرزمین‌های اشغالی و فروپاشی توان نظامی و اقتصادی این رژیم هشدار داد و نوشت: دشمنان پیش‌بینی می‌کنند که تنش‌های داخلی به خودویرانگری اسرائیل بر اساس نظریه «خانه عنکبوت» منجر شود.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خبرگزاری سما، مرکز راهبردی و امنیت رژیم صهیونیستی در گزارشی با توصیف شرایط بحرانی کنونی در سرزمین‌های اشغالی، از خطر فروپاشی نظامی این رژیم سخن گفت و این درحالی است که به گفته این موسسه، نهاد نظامی و امنیتی تل آویو باید برای جنگ احتمالی در آینده آماده باشد.

این مرکز با هشدار نسبت به ادامه وضعیت موجود در سرزمین‌های اشغالی افزود: درگیری بر سر لایحه تغییرات در قوانین سیستم قضائی صدمات زیادی به اسرائیل وارد کرده و در سطح سیاسی، تصویر حمایت آمریکا متزلزل شده است؛ هرچند در عمل، همکاری امنیتی همچنان مانند قبل در جریان است. در سطح اقتصادی نیز بر اساس گزارش روزنامه «اسرائیل الیوم»، تل آویو شاهد کاهش رتبه اعتبار اقتصادی خود بوده است.

این مرکز صهیونیستی همچنین هشدار داده که بخش فناوری پیشرفته که موتور اصلی رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی است و سبب شده تا این رژیم به فهرست بیست حکومت ثروتمند جهان اضافه شود، اکنون در جذب سرمایه با مشکلات فزاینده‌ای مواجه شده است.

در گزارش مرکز یادشده آمده است: گفتمان عمومی در «اسرائیل» نیز به مرحله تازه و بالایی از افراط‌گرایی رسیده و مهمتر از همه، استفاده ابزاری از ارتش باعث خدشه‌دار شدن وحدت اسرائیلی‌ها شده است.

بر اساس گزارش این مرکز صهیونیست، وقتی از بیرون نگاه می‌شود، رژیم اسرائیل یک ساختار گروهی از هم گسیخته و در حال تحلیل است که توانایی‌های خود را از دست می‌دهد. کشورهای دوست آن از جمله آنهایی که توافق سازش موسوم به «ابراهیم» را امضا کردند و به حضور راهبردی تل آویو در منطقه دل بسته بودند، با وحشت به رویدادهای داخلی رژیم صهیونیستی و عواقب آن در از بین بردن توانایی نظامی این رژیم نگاه می‌کنند.

این گزارش حاکی است: دشمنان اسرائیل روز به روز اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنند و انتظار دارند که این تنش‌های داخلی به خودویرانگری بر اساس نظریه «خانه عنکبوت» منجر شود.

سید حسن نصرالله در جشن آزادسازی جنوب لبنان از دست دشمن صهیونیستی در ۲۵ می ۲۰۰۰، رژیم اشغالگر را «ضعیف‌تر از حانه عنکبوت» توصیف کرده بود. این توصیف از آن زمان تا به امروز در حافظه صهیونیست‌ها حک شده که رسانه‌های عبری پس از سخنرانی اخیر دبیرکل حزب‌الله در یادبود «رهبران شهید» دوباره آن را یادآور شدند. سید حسن نصرالله ۲۷ بهمن ماه بار دیگر رژیم صهیونیستی را خانه عنکبوت توصیف کرد.

مرکز «جی آی اس اس» رژیم صهیونیستی در پایان گزارش خود نوشت که این تحولات مهم درحالی در درون رژیم اسرائیل اتفاق می‌افتد که موازنه منطقه و جهانی در حال تغییر است و همین امر، فضای راهبردی رژیم صهیونیستی را در مقایسه با دهه‌های قبل، دچار اختلال و اشکالات بسیار کرده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.