هوای گرم، صندلی‌های سرد!

همه آنچه باید از تماشاگران دربی بدانید

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، با گذر از روزهای برگزاری مسابقات فوتبال بدون حضور تماشاگر، حالا مدتی است بازی‌ها با حضور هواداران روی سکوهای ورزشگاه‌های مختلف رنگ و بوی دیگری گرفته است. دیگر در مسابقات لیگ برتر خبری از سکوت و صندلی‌های خالی نیست و همین موضوع به جذاب‌تر شدن مسابقات کمک شایانی کرده است. بی‌شک دربی پایتخت نیز همیشه با حضور تماشاگران شرایط بهتری پیدا کرده است. همه ما وقتی نام دربی وسط می‌آید، یاد آن مسابقاتی می‌افتیم که گاهی تماشاگران از دکل برق ورزشگاه هم بالا می‌رفتند و جای سوزن انداختن نبود. حالا در شرایطی که مسابقه استقلال و پرسپولیس در اوج حساسیت و رقابت نزدیک آنها برای کسب عنوان قهرمانی برگزار می‌شود، قرار است دربی با حضور حداقلی تماشاگران روی سکوها برگزار شود.

نظر شورای تامین تغییر می‌کند؟

روز دوشنبه گذشته، جلسه شورای تامین با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال با هدف هماهنگی برای هرچه بهتر برگزار شدن دربی پایتخت تشکیل شد. مهم‌ترین بخش این جلسه درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه بود. با توجه به اینکه بخش اعظمی از سکوهای ورزشگاه آزادی تحت تعمیر است و امکان حضور تماشاگران روی آن نیست، شورای تامین نیز تصمیم گرفت که بخش اندکی از ورزشگاه به تماشاگران اختصاص یابد.

نظر مسئولان شورای تامین استان تهران این است که سکوهای ورزشگاه آزادی ایمنی کامل ندارد و با توجه به خطرات احتمالی تصمیم گرفتند فقط 15 هزار هوادار با تهیه بلیت وارد ورزشگاه شوند. از این تعداد، 7500 صندلی برای هواداران استقلال و همین تعداد برای هواداران پرسپولیس در نظر گرفته شده که تعداد بسیار کمی در مقایسه با ظرفیت 78 هزار نفری ورزشگاه آزادی به نظر می‌رسد.

البته در این‌باره تلاش‌هایی از سوی دو باشگاه صورت گرفته که تعداد تماشاگران بیشتر شود. شایعاتی هم درباره حضور 30 هزار نفری در ورزشگاه آزادی شنیده می‌شود، اما هنوز این مساله تایید نشده و بعید هم هست مورد تایید قرار بگیرد.

بانوان اجازه حضور دارند؟

با وجود ظرفیت اندک برای حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی، به نظر می‌رسد همچنان خبری از حضور زنان نیست. درباره بازگشت زنان به ورزشگاه‌ها، رئیس‌جمهوری چند روز قبل به حمید سجادی، وزیر ورزش، دستور داد. سجادی هم در این‌باره پیگیری‌هایی انجام داده است. او روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره احتمال ورود زنان به ورزشگاه آزادی در دربی گفت: «در حال بررسی این مساله هستیم. بخش زیادی از استادیوم آزادی در حال تعمیر است. بررسی می‌کنیم تا ببینیم در چه قسمتی از استادیوم امکان حضور بانوان وجود دارد. البته نیاز به مشورت‌های شورای تامین و فدراسیون فوتبال هم هست. در هر بازی‌ای که شرایط فراهم بوده، میزبان خانم‌ها بوده‌ایم. هفته پیش هم بازدید من از ورزشگاه آزادی به همین دلیل بود. هر زمان که شرایط فراهم شود، قدم خانم‌ها روی چشم ما.» با این حال، بعید است زنان بتوانند مجوز ورود به ورزشگاه را در دربی به دست آورند.

جزییات بلیت‌فروشی اینترنتی دربی

پرسپولیس میزبان دربی پیش روست و بر همین اساس بلیت‌فروشی نیز در اختیار باشگاه پرسپولیس است. از این رو، طبق اخبار دریافتی از باشگاه، بلیت‌فروشی بازی استقلال و پرسپولیس احتمالا از صبح شنبه شروع خواهد شد. اگرچه هنوز قیمت بلیت‌ها تعیین نشده، اما با توجه به میزبانی پرسپولیس و تلاش برای درآمدزایی از این بازی حساس، احتمال می‌رود باشگاه پرسپولیس همچون بازی با مس کرمان قیمت بلیت سکوهای مختص به هواداران استقلال را گران‌تر اعلام کند که در فوتبال دنیا امری مرسوم است. به احتمال فراوان، بلیت‌های طبقه دوم 100 هزار تومان، طبقه اول 150 هزار تومان، روبه‌روی جایگاه 250 هزار تومان و VIP  500 هزار تومان به فروش خواهد رسید.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.