هشدار درباره رگبارهای باران و وزش بادهای موقتی

سازمان هواشناسی در هشداری از آغاز رگبارهای باران و وزش بادهای موقتی تحت تاثیر «گذر امواج تراز میانی و ناپایداری‌های محلی» از فردا تا روز دوشنبه آینده در ۲۲ استان خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ اعلام کرد که تحت تاثیر گذر امواج تراز میانی و ناپایداری‌های محلی از فردا (پنجشنبه) تا روز دوشنبه هفته آینده (۴ اردیبهشت ماه)، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و احتمال تگرگ در ۲۲ استان رخ خواهد داد.

فردا (پنجشنبه) این شرایط آب و هوایی در نیمه غربی و جنوبی کرمان، نیمه شرقی فارس، ارتفاعات و دامنه استان‌های هرمزگان و غرب و جنوب اصفهان، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌ها در روز جمعه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، شمال همدان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران، ارتفاعات و دامنه در استان‌های یزد، شمال هرمزگان، کرمان، جنوب فارس و جنوب شرق سیستان و بلوچستان و روز شنبه آینده در ارتفاعات و دامنه استان‌های کرمان، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی انتظار می‌رود.

سازمان هواشناسی برای روز یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات و دامنه استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان و سمنان نیز بارش باران و باد شدید پیش‌بینی کرده است.

این شرایط روز دوشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، ارتفاعات و دامنه در استان‌های همدان، کرمان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

اثر مخاطره لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری‌شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ است.

هواشناسی به اجتناب اکید از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه کرده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.