توافق چین وروسیه در گفت‌وگوی نظامی

وزرای دفاع چین و روسیه در دیداری در مسکو بر گسترش روابط و همکاری‌های نظامی فیمابین و حمایت متقابل از منافع دو طرف تاکید کردند.

به گزارش شهروند آنلاین از روزنامه گلوبال تایمز چین ،”لی شانگفو” وزیر دفاع ملی چین و “سرگئی شویگو” وزیر دفاع روسیه در دیدار روز گذشته توافق کردند که تحت هدایت استراتژیک روسای جمهوری دو کشور ، مشارکت استراتژیک جامع برای هماهنگی در دوره جدید بین چین و روسیه ادامه یابد.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع ملی چین نیز آمده است: برای توسعه در سطح بالا، با همکاری نزدیک و هماهنگی بین دو ارتش، نتایج مثمر ثمر در بسیاری از زمینه‌ها به دست آمده است .

طرفین همچنین توافق کردند که اجماع مهمی را که سران دو کشور به دست آورده‌اند، به طور کامل اجرا کنند، و به حفظ ارتباطات نزدیک در سطح بالا، بهبود مکانیسم مبادلات نظامی، گسترش همکاری در زمینه خدمات نظامی ، آکادمی‌ها، و مشارکت‌های جدید ، توسعه روابط بین چین و روسیه، حفظ امنیت و ثبات جهانی و منطقه‌ای اهتمام بورزند.

در این گفت‌وگو، لی و شویگو بار دیگر تاکید کردند که در مورد حفاظت از منافع اصلی دو کشور، در وهله اول از همه منافع مربوط به حاکمیت، تمامیت ارضی، امنیت و توسعه، قاطعانه از یکدیگر حمایت خواهند کرد و قاطعانه با دخالت نیروهای خارجی در امور داخلی مخالفت خواهند کرد.

لی در این دیدار گفت که اولین مقصدی که از زمان انتصابش به عنوان وزیر دفاع برای سفر انتخاب کرد، روسیه بود تا سطح بالای توسعه روابط چین و روسیه و همچنین عزم راسخ برای تقویت همکاری استراتژیک دو کشور را نشان دهد.

در بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه به نقل از شویگو آمده است که تعامل روسیه و چین تأثیر تثبیت کننده‌ای بر اوضاع جهان دارد و به کاهش تنش کمک می‌کند. او همچنین تاکید کرد که دو کشور در حال هماهنگی اقدامات خود در زمینه آماده‌سازی گشت‌های مشترک دریایی و هوایی، رزمایش‌های نظامی به صورت دوجانبه و چندجانبه هستند.

لی شانگفو، وزیر دفاع ملی چین به دعوت سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، از یکشنبه ۲۷ فرودین تا چهارشنبه ۳۰ فرودین به روسیه سفر کرده است ./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.