خطر هوش مصنوعی برای بشر/ فرار 787 میلیون دلاری فاکس‌نیوز از دادگاه

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 19 آوریل 2023

چهارشنبه، 19 آوریل 2023، روزنامه‌ها از خطر هوش مصنوعی برای بشر گفتند و فرار شبکه خبری فاکس نیوز از دادگاهی طولانی و شرم‌آور با پرداخت 787 میلیون دلار!

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌تلگراف و دیلی استار نیویورک‌تایمز به شرح زیر است

دیلی‌تلگراف

نابسامانی NHS (سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس) موضوع گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. سر کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر بریتانیا، در مصاحبه با این روزنامه گفته است که محافظه‌کاران (حزب حاکم انگلیس) بر مجموعه‌ای رو به زوال ریاست می‌کنند که ممکن است با این وضعیت کار NHS را تمام کنند. او به دیلی‌تلگراف گفته است: «سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس در هم شکسته و نابسامان است. 20 درصد از مردم به این دلیل که نمی‌توانند وقت پزشک عمومی بگیرند، به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند.»

دیلی استار

خطرات هوش مصنوعی موضوع گزارش اصلی دیلی استار است. در این گزارش آمده: «رئیس گوگل از هوش مصنوعی می‌ترسد، زیرا این فناوری سرکش می‌شود. ساندار پیچای، از روسای گوگل، می‌گوید نگرانی درباره خطرات هوش مصنوعی نمی‌گذارد خواب به چشم او برود. او اعتراف کرد که حتی هوش مصنوعی خود گوگل را کاملا درک نمی‌کند. پیچای 50 ساله گفت که «اگر این فناوری اشتباه به کار برود ممکن است بسیار مضر باشد. هنوز همه پاسخ‌ها را نداریم و این فناوری به سرعت در حال رشد است.» این تکنولوژی با ظهور ربات‌های قاتل سرکشی مقایسه شده است که در فیلم ترمیناتور در سال 1984 به جنگ با بشریت می‌روند. پیشتر، روسای فناوری از جمله مالک توییتر، ایلان ماسک، هم خواستار توقف گسترش هوش مصنوعی برای حفاظت از نوع بشر شدند.»

نیویورک‌تایمز

«فاکس‌نیوز و دومینیون ناگهان با ۷۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار راضی شدند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است درباره توافق شبکه خبری فاکس‌نیوز با شاکی خود بر سر انتخابات جنجالی ریاست‌جمهوری سال 2020 آمریکا. شرکت «دومینیون» که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های شمارش رأی در آمریکاست، سه‌شنبه به‌طور ناگهانی موافقت کرد با دریافت ۷۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از «فاکس نیوز»، از شکایت علیه این رسانه آمریکایی بابت اطلاعات نادرستش درباره تقلب انتخاباتی ۲۰۲۰ و نقش این شرکت در آن دست بکشد. به این ترتیب فاکس نیوز از یک دادگاه طولانی و شرم‌آور جلوگیری کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.