افزایش نرخ کرایه‌ها از فردا در تهران

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه و بلیت وسایل حمل و نقل عمومی از اول اردیبهشت (فردا) افزایش خواهد داشت

به گزارش شهروند آنلاین؛در اسفندماه ماه سال گذشته اعضای شورای شهر تهران لایحه‌ای را مصوب کردند که بر اساس آن نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی یعنی مترو، اتوبوس و تاکسی برای سال‌جاری افزایش می‌یابد که بر این اساس به صورت میانگین نرخ بلیت و کرایه‌های حمل و نقل عمومی تهران کمتر از سقف تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی، از اول اردیبهشت (فردا-جمعه) افزایش می‌یابد.

براساس مصوبه شورای شهر تهران هزینه پایه سفر با مترو برای مسافرت‌های تا ۲ کیلومتر ۲۸۵۰ تومان محاسبه خواهد شد و به ازای هر کیلومتر افزایش طول سفر، مبلغ ۱۴۷ ریال به مبلغ پایه اضافه می‌شود و  بهای کسر شده بابت هر سفر از کارت مبلغ دار برای مسافران حومه ۳۷۷۳ تومان، هشتگرد ۸۲۰۰ تومان و فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان خواهد بود.

براساس مصوبه شورای شهر قیمت انواع بلیت تک‌سفره ۱۰ درصد بیشتر از نرخ کارت بلیت مبلغ دار تعیین شده است اما در مصوبه قیمت بلیت مترو در سال ۱۴۰۲ تخفیفات متنوعی برای شهروندان در نظر گرفته شده است، به‌طوری‌که برای مسافرانی که در ساعات غیر پیک از مترو استفاده کنند، ۱۰ درصد و برای مسافرانی که از حساب کاربری هوشمند شخصی‌ سازی‌شده استفاده کنند نیز ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

همچنین در حوزه تاکسیران نیز  برای اولین بار بعد از شیوع کرونا، دیگر کرایه ها دونرخی نیستند و ون و تاکسی های سواری می‌توانند از تمام ظرفیت خود برای جابجایی مسافرانش استفاده کنند.

براین اساس تغییرات نرخ خطوط تاکسی نسبت به سال جاری به طور متوسط از حداقل ۴۵ درصد تا سقف ۶۰ درصد تعیین شده است و همچنین بر اساس مصوبه شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده می‌شود در مسیرهای دارای شیب تا سقف ۱۰ درصد به کرایه تاکسی های خطی اضافه کند همچنین در ساعات اوج ترافیک نیز تا سقف ۲۵ درصد به کرایه ها اضافه خواهد شد و ساعات اوج ترافیک توسط شهرداری تهران و سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران مشخص خواهد شد.

همچنین شورای شهر مصوب کرده است که تاکسی در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز تا سقف ۱۵ درصد به کرایه‌ها اضافه خواهد شد که البته اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند مناسب برخط خواهد بود.

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران درباره بهای بلیت اتوبوس ها نیز باید اعلام کرد که کرایه دریافتی برای خطوط اتوبوس تندرو با طول بیش از ۱۵ کیلومتر مطابق خطوط ۱۵ کیلومتری و برای خطوط اتوبوس عادی با طول بیش از ۲۰ کیلومتر مطابق خطوط ۲۰ کیلومتری محاسبه و دریافت می شود بگونه ای که در خطوط اتوبوس تندرو بخش عمومی نرخ پایه ورودیه مبلغ ۱۸۰۰  تومان تا پیمایش ۵ کیلومتر است و به ازای هر ۵ کیلومتر ۴۰۰ تومان اضافه خواهد شد همچنین در خطوط عادی بخش خصوصی مبلغ ورودیه ۱۸۰۰ تومان تا پیمایش ۲ و نیم کیلومتر است که به ازای هر ۲ و نیم کیلومتر ۴۰۰ تومان اضافه خواهد شد./ ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.