سرعت فراصوت پهپاد جدید چین

چین در حال ساخت پهپادی جدید از نوع فراصوت است که می‌تواند در ارتفاع ۱۰۰ هزار پایی، دست کم با سه برابر سرعت صوت پرواز کند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه ویون، چین معمولا بابت فناوری‌های تهاجمی و اقدامات جاسوسی خود مورد انتقاد قرار می‌گیرد. اکنون نیز بر اساس گزارش‌ها، پکن در حال پیشبرد یک پهپاد جاسوسی است. کارشناسان با ابراز نگرانی در این باره اعلام کردند این پهپاد می‌تواند به چین در رویارویی نظامی احتمالی، دست برتر را بدهد.

چین سابقه‌ای طولانی در جاسوسی از دیگران دارد. کشور‌های سرتاسر جهان از این موضوع نگران هستند که تجهیزات الکترونیک ساخت چین، ممکن است برای جاسوسی مورد استفاده قرار بگیرد. اخیرا، پکن پس از آن مورد انتقاد قرار گرفت که یک بالون جاسوسی چین، بر فراز آمریکا مشاهده شد. این کشور معمولا بابت جاسوسی‌های سیاسی مورد انتقاد قرار می‌گیرد. آژانس‌های اطلاعاتی چین، به استفاده طیفی از روش‌ها به منظور سرقت اطلاعات حساس متهم شده‌اند.

اکنون بار دیگر، نیت‌های چین با پرسش روبه‌رو شده است. زیرا این کشور اقدام به طراحی یک پهپاد جاسوسی کرده است. بر اساس ارزیابی نظامی درز کرده از آمریکا، ارتش چین ممکن است به زودی اقدام به گسیل یک پهپاد جاسوسی کند که در ارتفاع زیاد پرواز می‌کند. این گزارش شامل تصاویر ماهواره‌ای از پهپاد شناسایی «دابلیو زد ای» است که پیشرانه آن موشک است. چنین پهپاد‌هایی در یک پایگاه هوایی در شرق چین دیده شدند. این پایگاه در فاصله ۵۶۰۰ کیلومتری شانگ‌های قرار دارد. بر اساس گزارش‌ها، این پهپاد از نوع فراصوت است که می‌تواند دست‌کم سه برابر سرعت صوت پرواز کند. همچنین این پهپاد، می‌تواند در ارتفاع ۱۰۰ هزار پایی پرواز کند. باید بدانید که هواپیما‌های مسافربری، در ارتفاع ۳۱ هزار تا ۳۸ هزار پایی پرواز می‌کنند. این بدان معنا است که این پهپاد، در ارتفاعی سه برابر این هواپیما‌ها پرواز می‌کند. در این گزارش‌ها اعلام نشده است که پیشران این پهپاد چگونه است، اما در این گزارش‌ها آمده است مشخصات موتور این پهپادها، اساسا از سوخت موشک استفاده می‌کند. اکنون پرسش بعدی از این قرار است: این پهپاد چه کار‌هایی می‌تواند انجام دهد؟

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، این پهپاد‌ها بخشی از جدیدترین فناوری جاسوسی چین هستند. این پهپاد‌ها می‌توانند به چین در جمع‌آوری اطلاعات نقشه‌برداری، نقشه‌برداری در شب و در زمانی که آب و هوا ابری و مه آلود است کمک کنند. ارتش چین در حال دستیابی به پیشرفت‌های فناوری است، و این ابزار‌های جدید می‌تواند قدرت چین برای انجام عملیات جاسوسی را به شدت افزایش دهد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.