نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش چالش‌های دریایی

رسانه‌های عبری زبان از نگرانی رژیم صهیونیستی از گسترش و افزایش چالش‌ها و تهدیدهای امنیتی در دریا خبر دادند.

به گزارش شهروند آنلاین، رسانه‌های عبری زبان روز یکشنبه اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای وخیم‌تر شدن اوضاع امنیتی در دریا آماده می‌کند و نسبت به گسترش دایره تهدیدهای دریایی هشدار داده است.

براساس گزارش این رسانه‌ها، ارتش رژیم صهیونیستی عراق، یمن، سوریه، لبنان و غزه را به کانون‌های تهدیدزا در دریا اضافه کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز از انجام مقدمات خرید ۴ ناوچه موشک انداز «ساعر۶» توسط ارتش خبر داد.

هدف از سفارش این ناوچه‌ها، دفاع از سکوهای گازی در آب‌های سرزمینی فلسطین اشغالی اعلام شده است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت نیز نوشت: موشک‌های دریایی که اسرائیل در جنگ آینده با آنها روبه‌روست، بردی معادل 70تا700 کیلومتر دارند و در غزه، لبنان، سوریه، یمن و عراق مستقر شده‌اند.

وبگاه صهیونیستی «والا» ۲۶ فروردین در گزارشی به نقل از یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی بدون ذکر نام نوشت که حزب‌الله لبنان روی بد خود را به اسرائیل نشان داد و از طریق ایران و سوریه، موشک‌های پیشرفته از جمله موشک‌های ساحلی دریافت کرده که تهدیدی واقعی برای سکوهای گازی و کشتی های اسرائیل به شمار می‌رود. حزب‌الله توانسته است در طول سالهای گذشته توان نظامی خود را به طور کامل تقویت کند.

این منبع صهیونیستی ادامه داد که این تحولات با نگرانی‌های دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی همزمان شده است که معتقد است ایران، حزب‌الله و گروه‌های فلسطینی برنامه مشترکی برای عملیات نظامی علیه این رژیم در جبهه‌های مختلف دارند؛ همانگونه که چند هفته پیش رخ داد.

او اضافه کرد: اسرائیل نگرانی روزافزونی درباره افزایش عملیات حزب‌الله برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی دریایی درباره اهداف اسرائیلی از جمله کشتی‌ها، دکل‌های گازی و زیرساخت‌های دیگر در سواحل سرزمین های اشغالی دارد.

این منبع نظامی گفت که «یو آو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا اطلاعاتی در خصوص تلاش حزب‌الله با کمک ایران و سوریه برای دستیابی به سلاح پیشرفته دریایی دریافت کرده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.