از تقویت تجارت خارجی چین تا فرار از سودان!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 24 آوریل 2023

دوشنبه، 24 آوریل 2023، ناآرامی‌های اخیر سودان در مرکز توجه روزنامه‌های خارجی بود. چاینا دیلی هم از تقویت تجارت خارجی چین گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، چاینا دیلی و تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«نمایندگان سیاسی خارج می‌شوند، اما سودان هنوز پر از خارجی است» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است که در آن آمده: «دیپلمات‌ها از سودان تخلیه شده‌اند، اما ده‌ها هزار خارجی هنوز باقی مانده‌اند. با وجود ادامه درگیری‌ها بین ارتش سودان و نیروهای شبه‌نظامی در خارطوم، پایتخت، که میلیون‌ها غیرنظامی را به دام انداخته است، دولت‌های خارجی بیشتری کارمندان دیپلماتیک خود را روز یکشنبه از سودان تخلیه کردند. مقامات بریتانیا، کانادا و هلند سفارتخانه‌ها را تخلیه کردند. وزارت دفاع آلمان هم از مأموریتی برای خروج اتباع این کشور از سودان خبر داد.»

چاینا دیلی

«آغاز اقدامات برای تقویت تجارت خارجی» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی است. در این گزارش آمده است: «مقامات دولتی روز یکشنبه در کنفرانسی خبری گفتند که چین تلاش‌ها را برای تثبیت عملکرد تجارت خارجی و در عین حال بهبود ساختار تجاری از طریق مجموعه اقدامات سیاسی افزایش خواهد داد. کارشناسان می‌گویند انتظار می‌رود که این کشور در میان عوامل منفی از جمله تضعیف تقاضای جهانی، به شرکت‌ها در بخش تجارت خارجی و در عین حال همکاری تجاری قوی‌تر با اقتصادهای توسعه‌یافته و نوظهور، جان تازه‌ای ببخشد. آنها گفتند که چنین تلاش‌هایی تجارت چین را گسترش و ارتقا می‌دهد و به بهبود اقتصاد جهانی کمک می‌کند.»

تایمز

تعدادی از روزنامه‌های روز دوشنبه، 24 آوریل 2023، در بریتانیا بر تعلیق خانم دایان ابوت، عضو حزب کارگر و نماینده سیاهپوست پارلمان، که گفته است یهودیان با نژادپرستی مواجه نیستند، متمرکز بودند. روزنامه تایمز هم در گزارش اصلی خود آورده: «این تعلیق تا انجام تحقیق درباره مطلبی که او برای رسانه آبزرور درباره نژادپرستی نوشته، ادامه دارد.» تایمز در ادامه گفته: «آینده دایان ابوت در حزب کارگر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. او به دلیل مطرح‌کردن این ادعا که یهودیان، ایرلندی‌ها و مسافران از تعصب رنج می‌برند، نه نژادپرستی، تنبیه شده است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.