راه روشن است

در ۵ دیدار مهم رمضانی رهبر معظم انقلاب اسلامی چه گذشت؟

با حلول ماه شوال، مردم ایران، نماز پرشکوه عید فطر را به پاس یک ماه طاعت وعبادت، در سراسر کشور اقامه کردند.

شهروند آنلاین| این میان ساکنان پایتخت نیز نماز عید را به امامت حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) به جای آوردند تا رمضان 1444 قمری بدرقه‌ای دیدنی را تجربه کند. امسال نیز همچون سنوات پیش از ظهور بیماری کرونا، شاهد برگزاری دیدارهای رمضانی رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولان نظام، فرماندهان نیروهای مسلح، دانشجویان، شاعران و فعالان قرآنی به شکلی مفصل بودیم که خبر و گزارش مبسوط آنها به وقت خود در صفحات روزنامه «شهروند» منتشر شد. حال چند روز پس از پایان ماه مبارک رمضان، بد ندیدیم لمحه و گزیده‌ای از مهم‌ترین و در عین حال جالب‌ترین لحظات این جلسات، شامل بیانات مقام معظم رهبری (آیات و احادیث، توصیه‌ها، پاسخ‌‌ها)، سخنان میهمانان و حواشی دیدارها را با توجه بیشتر روی جزییات، مروری دیگر داشته باشیم.

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با فعالان قرآنی (3 فروردین 1402)

تاثیر تلاوت قرآن
– تلاوت باید برای اثرگذاری باشد. آن خواننده اگر چنانچه خودش از تلاوتش متأثر باشد، اثرش طبعاً زیادتر است.
اولویت تاثیر بر لحن
– تلاوت را برای نوع لحن انجام ندهید. تلاوت را با هر لحنی که می‌خوانید، به قصد تأثیرگذاری در طرف مقابل انجام بدهید.

**
رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با مسئولان نظام (15 فروردین 1402)

فساد و تاثیرات آن
– در مقابله‌ با فساد باید با همه‌ وجود وارد شد. فساد، مردم را ناامید می‌کند، مأیوس می‌کند، میل به سلامت را در افراد کاهش می‌دهد.
شکست طرح ضد ایرانی
– آمریکا اعلام کرد که می‌خواهد یک جبهه‌ متحد عربی ضد ایران، ضد جمهوری اسلامی به وجود بیاورد تا در برابر ایران متحد عمل کنند. امروز عکس آنچه آنها می‌خواستند دارد اتفاق می‌افتد.
وجوب حجاب
– مسئله‌ حجاب محدودیت شرعی و قانونی است. آنجا محدودیت دولتی نیست، قانونی است و شرعی است. کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است.
اهمیت انتخابات
– انتخابات آخر سال خیلی مهم است. انتخابات می‌تواند مظهر قوت ملی باشد. اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملت را نشان می‌دهد.
**

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با شاعران (16 فروردین 1402)

حکمت و شعر فارسی
– شعر فارسی، در طول زمان حامل حکمت بوده، حامل معرفت بوده، سرمایه‌های معنوی ما را حفظ کرده و بر آنها افزوده.
تکرار حمله مغول
– آن تاخت‌وتازی که زمان مغول‌ها اتفاق افتاد دارد تکرار می‌شود. البته نوع تاخت‌وتاز این مغول‌های جدید، مغول‌های کراوات‌بسته و پاپیون‌زده و ادکلن‌زده و کت و ‌شلوارپوشیده، با آن مغول‌ها تفاوت دارد، اما تاخت‌وتاز است.
دشمنی غربی‌ها
– اگر کشورهای غربی بتوانند یک کشوری مثل ایران اسلامی‌ را که دنبال استقلال و دنبال ایستادگی و استقامت است، از مواد غذایی لازم هم محروم کنند، می‌کنند.
کینه از زن ایرانی
– غربی‌ها نسبت به زن ایرانی ترحم ندارند که بگویند حقوق زن رعایت بشود، بلکه کینه دارند از زن ایرانی. قطعاً اگر چنانچه حضور زن‌ها نبود، انقلاب پیروز نمی‌شد.
**

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با فرماندهان نظامی (27 فروردین 1402)

ارتقا نیروهای مسلح
– نیروهای مسلح ما رو به پیشرفتند. همه‌ شاخص‌های مورد نظر، این را نشان می‌دهد. نه اینکه نقص نداریم، اما مهم این است که حرکت به سمت جلو است.
جدی گرفتن تهدید
– نمی‌شود زمانی را فرض کرد که تهدید نباشد. می‌شود زمانی را فرض کرد که صلح باشد و جنگ نباشد، اما اینکه زمانی را فرض کنیم که تهدید اصلاً نباشد، چنین چیزی میسر نیست و پیش نمی‌آید.
توجه به پشت صحنه
– یک قدرت کوچک و کم‌اهمیتی یک اقدامی می‌کند، ذهن انسان متوجه می‌شود به او. مشغول نشویم به این دشمنی‌های جزیی. ببینیم چه کسی پشت صحنه است.
برنامه‌‌ریزی دشمن
– برنامه‌ریزی‌های دشمن بلندمدت است. ما فقط نگاه نکنیم به اینکه حالا مثلاً برای این پنج سال یا این ده سال علیه ما چه فکری کرده‌اند. نگاه کنیم ببینیم در بلندمدت چه فکری کرده‌اند.
لزوم آمادگی همیشگی
– از مکر دشمن نباید غافل شد. یعنی ما در هیچ مرحله‌ای از پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایمان دیگر بالش نرم زیر سرمان نگذاریم که فکر کنیم دیگر حالا تمام شد. نه، آن بیداری، آن آمادگی که گفتیم باید باشد.
**

رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان (29 فروردین 1402)

پرهیز از دو قطبی‌سازی
– باید آفات فعالیت‌های دانشجویی را برطرف کرد. باید سالم‌سازی کرد. دوقطبی‌سازی به وجود نیاید. فعالیت‌های دانشجویی جامعه‌ دانشجویی را دوقطبی نکند، کشور را هم دوقطبی نکند.
سختی‌های مملکتداری
– یک وقتی به امام مراجعه کرده بودند، یک شکایتی از دولت کرده بودند. امام گوش کرد حرف آن بنده خدا را بعد در جوابش فقط یک کلمه گفت. گفت: «آقا! اداره‌ مملکت سخت است.» واقعاً سخت است.
حرف مردم
– حرف مردم کجا است؟ یک نفر را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند. این حرف مردم است. یک عده‌ای را به عنوان نماینده‌ مجلس انتخاب می‌کنند. این حرف مردم است.‌
درباره رفراندوم
– یکی از برادرها گفت رفراندوم. مگر مسائل گوناگون کشور قابل رفراندوم است؟ مگر همه‌ مردمی‌ که در رفراندوم باید شرکت کنند و شرکت می‌کنند، امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟
دوری از شتاب‌زدگی
– یکی از آفت‌ها شتاب‌زدگی است. شتاب‌زدگی نباید بشود. زبان دانشجو بلندگوی صرفاً مشکلات نباشد. نمی‌گویم مشکلات را نگویید اما صرفاً مشکلات را نگویید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.