دستور کار پلیس فرانسه؛ضبط قابلمه معترضان مکرون!

دولت فرانسه به پلیس دستور داد مانع از آن شود که معترضان در تظاهرات ضد مکرون، قابلمه حمل کنند و در صورت مشاهده قابلمه در دست معترضان، آنها را توقیف کنند!

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اینترنی نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست، این نشریه چینی تصریح کرد: اقدام دولت فرانسه در ممنوعیت استفاده از قابلمه در تظاهرات مخالفان مکرون به موضوعی برای تمسخر دولت تبدیل شده است.

مردم فرانسه که به طرح دولت امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری این کشور برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال اعتراض دارند در تظاهرات اخیر خود از قابلمه برای ابراز مخالفت استفاده می‌کنند. اما همین اقدام با برخورد دولتی مواجه شد به طوری که به نیرو‌های پلیس دستور داده شد مانع از آن شوند که معترضان در تظاهرات ضد مکرون، قابلمه حمل کنند و در صورت مشاهده قابلمه در دست معترضان، قابلمه‌ها را توقیف کنند! همین اقدام به موضوعی برای مسخره کردن دولت تبدیل شده است. مخالفان سیاسی مکرون و تولیدکنندگان قابلمه در فرانسه، این تصمیم را به تمسخر گرفته‌اند.

به گفته مسئولان پلیس فرانسه به آنها دستور داده شده است که مانع از حضور افراد با وسایل قابل حمل صدادار در تجمع‌هایی شوند که به هنگام حضور مکرون در میان مردم برپا می‌شود.

وقتی مکرون در سفر اخیر خود به جنوب فرانسه با تظاهرکنندگانی مواجه شد که از فاصله دور به سمت رئیس دولت فرانسه تخم مرغ و سیب زمینی پرتاب می‌کردند گفت: «من از تخم مرغ و قابلمه برای آشپزی استفاده می‌کنم.» مکرون در تجمع معترضان در منطقه آلزاس Alsace در روز چهارشنبه که با صدای قابلمه‌های آنها همراه بود گفت: «قابلمه نیست که فرانسه را پیش می‌برد!»

شرکت کریستل که تولیدکننده قدیمی قابله در فرانسه است در واکنشی طعنه‌آمیز به این اظهارات رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد: «ما قابلمه‌هایی می‌سازیم که فرانسه را پیش می‌برد!»

روز پنجشنبه نیز هزاران نفر در فرانسه در اعتراض به قانون افزایش سن بازنشستگی که امانوئل مکرون تصویب کرده است اعتراض کردند. در شهر لیل در شمال فرانسه، معترضان، مسیر‌های حرکت قطار‌ها را مسدود کردند. در شهر پاریس، پایتخت، نیز اعضای اتحادیه‌های کارگری تظاهرات برپا کردند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.