ویلموتس و مربیان لیگ برتری داداشی شدند!

جزییاتی جذاب از جلسه هم‌اندیشی با سرمربی تیم‌ملی؛ از اخم‌های درهم و طعنه‌های استراماچونی

برگزاری جلسه هم‌اندیشی با سرمربی تیم‌ملی همان چیزی بود که در زمان کارلوس کی‌روش، سرمربی‌های لیگ برتری بارها از نبودش گلایه کردند اما با بازگشت مارک ویلموتس به ایران این نشست عصر روز شنبه تا پاسی از شب ادامه پیدا کرد. هرچند که فقط 7 سرمربی در این نشست حاضر بودند و بقیه یا دستیاران‌شان را فرستادند یا هیچ نماینده‌ای نداشتند اما خروجی این جلسه منجر به ایجاد جوی دوستانه میان آنها با ویلموتس شد که می‌تواند در آینده به فضای فوتبال ایران بسیار کمک کند، اما در این نشست چه گذشت؟ ویلموتس چه جملاتی را بیان کرد؟ مربیان لیگ برتری چه گفتند؟

ویلموتس و شروع جلسه با ضرب‌المثل بلژیکی

شروع جلسه شنبه‌شب با حرف‌های مارک ویلموتس سرمربی تیم‌ملی بود؛ جایی که او از در رفاقت با سرمربیان لیگ برتری حاضر شد و جملات جالبی را بر زبان آورد: «خوش آمدید؛ ما بلژیکی‌ها ضرب‌المثلی داریم که می‌گوییم با همدیگر قوی‌تریم. این ضرب‌المثل را خیلی دوست دارم و به همین خاطر خواستم از شما برادران خوبم دعوت کنم تا به این‌جا بیایید. بسیار خوشحال می‌شوم که مرا از جو تیم‌ملی‌تان باخبر کنید و اگر نکته‌ای به ذهنتان می‌رسد، در هر زمانی به من بگویید. من این‌جا هستم تا با شما عزیزان تعامل داشته باشم. برنامه‌ریزی‌ام این است که وقتی بازیکنان شما در اردوی تیم‌ملی هستند، هم از آنها بی‌خبر نباشید. به همین خاطر از تمرین تمام بازیکنان تصویربرداری می‌کنیم و فیلم تمرینات بازیکنان شما را در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید در جریان آمادگی جسمانی نفرات قرار بگیرید. ما باید به همدیگر کمک کنیم و این خواسته قلبی من است. امیدوارم شما هم این‌طور فکر کنید.»

چقدر استراماچونی مغرور است!

یکی از مسائلی که در جلسه دیروز بسیار به چشم آمد، اخم‌های درهم رفته آندره استراماچونی بود. سرمربی ایتالیایی استقلال که این روزها جزو شاکی‌ترین‌هاست، ساعتی بعد از جلسه با مدیرعامل باشگاه‌ خود و آشتی‌کنان با امیرحسین فتحی به جلسه با ویلموتس رفت اما او آن‌قدر اخم بر صورت داشت که مورد زمزمه مربیان دیگر هم واقع شد. خیلی‌ها او را فردی مغرور دانستند که از حضور در ایران راضی نیست و مربیان دیگر لیگ برتر را هم سطح بالا نمی‌داند. او در نشست شنبه کمتر از یک‌دقیقه صحبت کرد و ضمن گلایه از توپ‌های لیگ برتر یک جمله عجیب هم خطاب به ویلموتس گفت که مورد انتقاد برخی مربیان ایرانی قرار گرفت: «من و شما بیشتر از همه افراد حاضر در جلسه فوتبال را متوجه می‌شویم!»

غیبت 9 مربی و دلخوری مارک ویلموتس

زمانی که کارلوس کی‌روش در ایران حضور داشت و بالای سر تیم‌ملی بود، تقریبا همه مربیان لیگ برتری از برگزارنشدن جلسه هم‌اندیشی با او گلایه‌مند بودند و انتقادهای زیادی از این مربی پرتغالی می‌کردند اما حالا که این جلسه با حضور ویلموتس برگزار شده، 9 سرمربی غیبت کردند که این موضوع چندان جالب نیست. از بین مربیان لیگ برتر آندره استراماچونی(استقلال)، مهدی تارتار(نفت مسجدسلیمان)، عبدالله ویسی(شاهین)، ابراهیم صادقی(سایپا)، علیرضا منصوریان(ذوب‌آهن)، فراز کمالوند(پارس جنوبی) و حسین فرکی(پیکان) 7 مربی‌ای بودند که در جلسه با ویلموتس حضور داشتند.

به جز امیر قلعه‌نویی که به دلیل دلخوری از احکام کمیته انضباطی در جلسه شرکت نکرد، 8 مربی دیگر یعنی رضا مهاجری، مصطفی دنیزلی، جواد نکونام، گابریل کالدرون، وینکو بگوویچ، یحیی گل‌محمدی،‌ رسول خطیبی و دراگان اسکوچیچ دستیاران خود را به جلسه فرستادند که این مسأله ظاهرا با دلخوری ویلموتس هم مواجه شده است. سرمربی تیم‌ملی خطاب به مهدی تاج گفته که چنین جلسه‌ای را برای احترام به مربیان لیگ برتری برگزار کرده اما اغلب آنها احترام را حفظ نکردند و در جلسه حضور نداشتند.

در انتظار فضای صمیمانه حول تیم‌ملی

یکی از مشکلاتی که در زمان کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی حضور داشت، رابطه نامناسب او با مربیان لیگ برتری بود که با برگزاری جلسه گذشته به نظر می‌رسد دیگر شاهد مصاحبه‌های آنها علیه یکدیگر نخواهیم بود. ویلموتس دیروز مربیان لیگ برتر را با لفظ «برادر» خطاب کرد و امید است در سال‌های آینده نیز این تعامل وجود داشته باشد. همین که او از مربیان دعوت کرده به تمرینات تیم‌ملی برود و خودش هم قول داده به همراه دستیارانش به تمرینات تیم‌های مختلف باشگاهی سر بزند، خود نشان‌دهنده اتفاقات خوبی پیرامون روابط میان تیم‌ملی با باشگاه‌هاست که در آینده بسیار به چشم خواهد آمد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.