پیگیری مصوبات و بازخواست مسئولان اهداف اصلی دور دوم سفرهای استانی است

رییسی در بدو ورود به فرودگاه اهواز

رییس جمهور گفت: تلاش دولت جبران عقب‌ماندگی‌های استان خوزستان است

به گزارش شهروند آنلاین؛ رئیس جمهور تصریح کرد: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه!

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به استان خوزستان که به منظور انجام دور دوم سفرهای استانی و از مبدا دزفول آغاز شده است، در گفتگو با خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر گفت: خوزستان خط مقدم دفاع از وطن و مرز و بوم این کشور است و مردم این استان دین خودشان را به ایران و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند و امروز ملت ایران و مسئولین مسئولیت مضاعفی نسبت به خوزستان دارند.

رئیس جمهور افزود: البته مسئولین نسبت به همه استان‌ها و همه کشور مسئولیت دارند، اما از آنجا که ایستادگی، ایثار و مقاومت مردم خوزستان در دفاع مقدس حقیقتا مقاومتی جانانه بود و مردم این استان به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند، مسئولین وظیفه دارند همواره به خوزستان توجه جدی داشته باشند.

رئیسی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های بزرگ خوزستان، این استان نباید مشکلی در زمینه آب و فاضلاب و زیرساخت‌ها داشته باشد، اظهار داشت: تلاش دولت در این دوره این است که که بتواند عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند. مردم خوزستان نباید از مشکلات فاضلاب رنج ببرند و یا جایی با مشکلات مربوط به آب و برق و موارد مختلف مواجه باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جوان خوزستان زرخیز نباید از بیکاری در رنج باشد، اضافه کرد: دولت به دنبال آن است که با توجه به امکانات و ظرفیت‌های بسیار خوزستان مشکلات استان را برطرف کند.

رئیسی تصریح کرد: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه!

رئیس جمهور ادامه داد: در این دور از سفرها با مردم بخش‌های مختلف استان هم دیدار و گفتگو خواهیم داشت، اما این مقدمه کار بوده و اصل سفر پیگیری رفع مشکلات است. بنده به عنوان سرباز نظام و خدمتگزار مردم در این دور از سفرها علاوه بر دیدار و عرض ادب به مردم، دنبال این هستم که ببینم آیا مشکلات مردم حل شده و آیا مردم این احساس را دارند که واقعا مشکلات حل شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در گزارش‌ها، آمار و ارقام، برای بنده مهم آن است که آیا مشکلات مردم حل شده است یا نه؟ مراجع مختلفی از جمله نماینده محترم ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس، استاندار، افراد شاخص استان که در دولت حضور دارند و برخی افراد دیگر مسائل استان را به ما منتقل می‌کنند و برای ما مهم آن است که با حضور در میدان مشکلات را حل کنیم؛ به دنبال این هستیم که با این حضور مشکلات حل شده و تا حل مسائل این نحوه کار را با جدیت ادامه خواهیم داد.

زیارت امامزاده سبزقبا(ع) دزفول 

رییسی و هیات همراه پس از استقبال توسط مسوولان خوزستان در فرودگاه دزفول به زیارت برادر امام رضا(ع) امامزاده سبزقبا (ع) رفت و در جمع خانواده ‌معظم شهدا با بیان اینکه حامل سلام رهبر معظم انقلاب به مردم دیار مقاومت هستم، گفت: سلام مردم دزفول را به رهبر انقلاب می‌رسانم.

سید ابراهیم رییسی در پاسخ به درخواست مادر یکی از شهدای دزفول که خواست سلام مردم و خانواده شهدای دزفول را به رهبر معظم انقلاب برساند، گفت: سلام گرم مردم ولایتمدار دزفول را به رهبر معظم انقلاب می‌رسانم.

محمد بن موسی کاظم (ع) ملقب به سبزقبا برادر تنی علی بن موسی الرضا(ع) امام هشتم شیعیان است.

رئیسی صبح امروز در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه خوزستان و استاندار از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر دیدارهای مردمی، نشست با نخبگان، بزرگان عشایر و اهالی تولید و صنعت، پروژه‌های بزرگ نیروگاهی، پالایشگاهی، محیط زیستی و ریلی را به بهره‌برداری می‌رساند.

رئیسی همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دولت مردمی به استان خوزستان را تشریح خواهد کرد.

این هفتمین سفر رئیسی و دومین سفر دولت مردمی به استان خوزستان است.

وزرا و معاونین ۱۵ وزارتخانه و ۶ تن از معاونین رئیس جمهور، رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.