رییس جمهور: رفع مشکلات کشور در دست بیگانگان نیست

خوزستان سرزمین فرصت‌ها؛

رییس جمهور بیان کرد: قطعا مشکلاتی در کشور وجود دارد که رفع آنها را در دستان توانای مردم و خودمان می بینیم و قطعا رفع مشکلات را در دستان بیگانگان دنبال نخواهیم کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جمع مردم اندیمشک اظهارداشت: اطمینان می دهم که امروز دولت با مشارکت مردم در جهت پیشرفت کشور در همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش می کند و با وجود تهدیدها و تحریم ها، پیشرفت های کشور به برکت جوانان و مجاهدان عرصه های مختلف به ویژه فعالان اقتصادی اقتصادی در حال انجام است و در این مسیر گام های بلندی برداشته خواهد شد که برای دشمن خیره کننده است.

رییس جمهور بیان کرد: باید توجه داشت که ما در ۲ جبهه خنثی کردن و رفع تحریم ها حرکت می کنیم . با کمک مردم اجازه نمی‌دهیم کوچکترین کندی در جهت استقلال اقتصادی، تولید، سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی ایجاد شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: بیگانگان هیچ موقع گره از کار ملتی باز نکردند و این موضوع برای کشور ما هم صدق می کند. ما دستان توانا و مردان و زنان فرهیخته ای در کشور داریم که به کمک خدا می توانیم بسیاری از گره ها را بگشاییم و یقین داریم با توکل بر خدا و اعتماد به نفس، می توان شاهد پیشرفت کشور باشیم. قطعا هر چند گره بزرگترباشد به دست مردم و خدمتگزاران دولت باز می شود.

وی افزود: من‌ به عنوان کسی که ظرفیت کشور را به خوبی می‌شناسم معتقدم که آینده برای کشور بسیار روشن و امیدوارکننده است. هر چقدر دشمن بخواهد القا یاس و ناامیدی کند موفق نخواهد بود و ما در برابر مشکلات ایستادگی خواهیم کرد. به گفته سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی ما می توانیم و موفق می شویم.

وی افزود: برخی مسئولان عالی دیگر کشورها عنوان کرده اند که در کشور شما با وجود تحریم ها چگونه این اقدامات بخصوص در حوزه های علمی به ثمر رسیده است؟ و به آنها پاسخ داد شد که دلیل این پیشرفت ها ایستادگی جوانان ما روی پای خودشان است.

رییس جمهور  در ادامه تاکید کرد: به شما اطمینان می دهم که دولت با مشارکت مردم در جهت پیشرفت کشور در همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … تلاش می کند. امروز به برکت جوانان در حوزه های مختلف گام های بلندی در کشور برداشته شده که برای دشمنان خیره کننده است به گونه ای که این موضوع برای برخی از مسئولان دیگر کشورها سخت و عجیب است اما آنها وقتی پارک های علم و فناوری ما را می بینند به اراده جوانان پی می برند.

رییسی همچنین در خصوص سفر دوم خود به خوزستان نیز اظهارداشت: برنامه ما در سفر دوم به جز پیگیری مصوبات سفر اول، رسیدگی به دیگر نیازهای استان و رفع  مشکلات مردم است تا بهبود زیرساخت ها با شتاب بیشتری همراه باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که با مدد الهی بتوانیم آینده بسیار خوبی برای این شهر و استان خوزستان شاهد باشیم تا جوانان و خانواده های آنها احساس آرامش کنند.

قول رییس جمهور بابت پیگیری نامه های مردم 

رییس جمهور  در دیدار عمومی با مردم شهرستان اندیمشک در مصلی این شهرستان بیان کرد: قبل از ورود به این محل با درخواست ها و نامه های بی شمار مردم مواجه شدم که قول می دهم همکاران من پیگیری لازم را انجام دهند.

وی افزود: خوزستان نقش مثال زدنی برای دفاع از انقلاب مقابل هجوم نیروهای بعثی و عزت کشور داشته است. مردم خوزستان و اندیمشک روزهای سختی را تحمل کردند، یادمان نمی رود بمباران هایی که روزانه در این منطقه انجام می شد اما مردم استان، این منطقه را ترک نکرده و نگذاشتند دشمن از این موضوع خرسند شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم خوزستان نشان دادند همانگونه که در جنگ تحمیلی مقاومت کردند و نگذاشتند خاک کشور به دست دشمن بیفتد؛ همچنان در صحنه هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه مردم سختی ها را تحمل کرده و هزاران شهید و جانباز تقدیم نظام کردند افزود: زنان با افتخار این منطقه هر کدام در جایگاه یک مدافع انقلاب اسلامی ظاهر شدند. در ابتدای ورودم به استان به نزد خانواده شهیدان رفتم و باعث افتخار است که مادران، همسران  و فرزندان شهدا دعاگوی خدمت گزاران خود هستند.

رییسی  ادامه داد: حضور در اجتماعات پرشور،  مسئولیت ما را افزون می کند.قرار بود نیم‌ساعت دیگر در جمع شما باشم اما به من خبر دادند که مردم از ۴۵ دقیقه قبل در محل حاضر هستند لذا خواهش کردم برنامه قبلی با تاخیر آغاز شود تا مردم در این مکان معطل نشوند. مردم خوزستان آن روز در دفاع جانانه از انقلاب اسلامی، حاضر شدند و امروز در همه اجتماعات از جمله راهپیمایی ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و روز قدس حضور حداکثری داشته و تابع ولایت فقیه هستند.

تاکید رییس جمهور بر تکمیل کارخانه سیمان اندیمشک 

رییسی گفت: امروز وظیفه مسئولان بسیار سخت است و باید زمینه لازم برای اشتغال جوانان تحصیل کرده دختر و پسر ما فراهم شود. قبل از اینکه در جمع شما حاضر شوم، ۱۶۰ مجموعه صنعتی که بیش از ۱۰ سال تعطیل بوده و هزاران میلیارد سرمایه مردم راکد بود مجدا احیا و به چرخه تولید اضافه شد اگرچه این میزان افتتاح لازم اما کافی نیست زیرا معتقدم استعداد و ظرفیت های منطقه بیشتر است.

وی ادامه داد: اشتغال و بیکاری جوانان، خانواده ها را نگران کرده است به همین دلیل پروژه نیمه کاره ای که در استان و به ویژه اندیمشک وجود دارد جزو اولویت های دولت خواهد بود. پروژه سیمان منطقه که نیمه کاره رها شده بود باید با تلاش آقای استاندار و مسئولان محلی و با همکاری تهران مجددا احیا شود تا علاوه بر تولید اشتغال لازم ایجاد شود.

وی تاکید کرد: به استاندار و مسئولان استانی دستور داده شده است نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنند تاهم تولید و هم اشتغال افزایش یابد که این کار سریعا انجام خواهدشد.

رییس جمهور عنوان کرد: امروز مردم به طرح الوار گرمسیری اشاره کردند که  این طرح در دستور کار دولت است و حتما نسبت به تکمیل آن اقدام می شود و به زودی شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

وی افزود: نکته دیگری که خانواده ها را رنج می دهد مسئله مسکن است. ما در استان زمین کمی نداریم لذا آقای استاندار و وزیر راه و شهرسازی در این سفر باید مسئله واگذاری زمین به افراد واجد شرایط و پرداخت تسهیلات در زمانی کوتاه مدت را پیگیری کنند به نحوی که جوانان منطقه برای بحث ازدواج، مسئله مسکن و زمین را بهانه نکنند. این موضوع باید به خوبی مدیریت شود هر چند نیاز به یک کار جهادی است.

نسبت به تحقق رشد تولید و مهار تورم تردید نداریم 

رییسی با بیان اینکه تکمیل پروژه های نیمه تمام، اولویت دولت است افزود: امروز دولت با وجود همه تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان، با کمک شما مردم در جهت پیشرفت کشور به ویژه استقلال اقتصادی  حرکت می کند. یقین داریم که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث اقتصادی به دست دولت اجرایی می شود. ما شاهد کارشکنی دشمنان هستیم که سعی می کنند در کشور اغتشاش ایجاد کرده و مانع از حرکت کارخانه ها شوند اما به مدد الهی و کمک مردم هرگز کشور را متوقف نخواهیم کرد.

وی افزود: ما نسبت به تحقق شعار سال یعنی رشد تولید و مهار تورم تردیدی نداریم و قطعا همه واحدهای تولیدی و سرمایه گزاران در جهت رشد تولید کمک می کنند تا این شعار عملیاتی شود هرچند دشمن نمی خواهد این موضوع محقق شود. در آن زمان مردم ما در جنگ تحمیلی با مقاومت خود نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن قرار بگیرد و امروز همان مردم در صحنه بوده و در جهت عملیاتی کردن شعار اقدام می کنند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.