اظهارات امیرعبداللهیان بیخ گوش صهیونیست‌ها

وزیر امورخارجه در نقطه مرزی مشترک لبنان و فلسطین اشغالی با تأکید بر اینکه از مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنیم، گفت: در دیدار با سیدحسن نصرالله تأکید شد که مقاومت لبنان و فلسطین در قوی‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

به گزارش شهروند آنلاین،حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری خود در نقطه صفر مرز مارون الرأس به تشریح مواضع ایران درباره مسائل منطقه و جبهه مقاومت پرداخت.

وزیر امور خارجه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهدای مقاومت گفت: در این منطقه مارون‌الرأس یکبار دیگر حمایت خود را از مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی با صدای بلند اعلام می‌کنیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در دیدار با سید حسن نصرالله، تحلیل‌ها و ارزیابی‌های دقیقی از ایشان دریافت کردم که موید این موضوع بود که امروز مقاومت فلسطین و لبنان در قوی‌ترین و بهترین وضعیت خود و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت خود قرار دارد و با بحران‌های چندلایه درونی سیاسی اجتماعی و امنیتی مواجه هستند.

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه ایران همواره دوست روزهای سخت لبنان بوده است، گفت: با قوت دوست روزهای آسایش لبنان خواهیم ماند.

او افزود: مقاومت لبنان اثبات کرد که صهیونیست‌ها فقط زبان قدرت را می‌فهمند وامینت، آسایش و حفظ تمامیت در گرو مقاومت است.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه اقدامات تل‌آویو منجر به انزوای رژیم صهیونیستی خواهد شد، تصریح کرد: راه‌حل سیاسی ایران برگزاری رفراندومی دموکراتیک میان همه فلسطینیان است. رفراندومی بین ساکنان اصلی فلسطین اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران جز رفاه، خیر و امنیت برای منطقه نمی‌خواهد.

امیرعبداللهیان روز جمعه و در جریان سفر خود به بیروت پایتخت لبنان، در جنوب این کشور و مرز لبنان با فلسطین اشغالی حضور یافت.

وزیر امورخارجه ضمن غرس درخت زیتون در منطقه مارون الراس یاد سردار شهید قاسم سلیمانی را در مقام یادبود ساخته شده در این منطقه، گرامی‌داشت و نماز ظهر و عصر را در نقطه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی به جا آورد.

امیرعبداللهیان شامگاه چهارشنبه ششم اردیبهشت وارد بیروت پایتخت لبنان شد. وزیر امورخارجه کشورمان در این سفر با 《عبدالله بوحبیب》وزیر خارجه لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر و نبیه‌بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با زیاد نخاله دبیر کل جنبش اسلامی فلسطین و جمعی از نمایندگان پارلمان لبنان دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات جبهه مقاومت با نخاله رایزنی کرد و از دیدگاه‌های نمایندگان پارلمان لبنان درباره تشکیل دولت در این کشور آگاه شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.