ضرب‌الاجل مقاومت به تل آویو

یک منبع در مقاومت فلسطین با اشاره به ضرب‌الاجل تعیین شده مقاومت برای مبادله اسرای صهیونیست با اسیران فلسطینی گفت: کابینه نتانیاهو همچنان به مانع‌تراشی در مذاکرات مبادله اسیران ادامه می‌دهد.

به گزارش شهروند آنلاین، روزنامه الاخبار لبنان امروز به نقل از یک منبع در مقاومت فلسطین نوشت: کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن تلاش‌های مصر به عنوان میانجی که طی یک سال گذشته برای انعقاد قرارداد مبادله اسیران راه درازی را طی کرده است، همچنان به توقف مذاکرات تبادل اسیران ادامه می‌دهد.

این منبع در واکنش به اظهارات نتانیاهو که طی آن متعهد به بازگرداندن نظامیان صهیونیست اسیر شده در نوار غزه شد، گفت: پرونده تبادل اسیران همچنان در اولویت رهبری مقاومت قرار دارد؛ در حالی که کابینه رژیم اشغالگر اسرائیل به مانور خود ادامه می‌دهد و از تعیین مسئول جدید برای این پرونده خودداری می‌کند.

این منبع گفت: مقاومت از طریق یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در نوار غزه برای مقام‌های رژیم صهیونیستی مهلتی را برای بستن قرارداد مبادله اسیران تعیین و تاکید کرد که اگر در این مهلت قرارداد بسته نشود، پرونده مبادله اسیران را خواهد بست و از راه دیگری برای آزاد کردن اسیران فلسطینی اقدام خواهد کرد.

این منبع افزود: مصری‌ها در ماه‌های گذشته تلاش کردند تا مذاکرات را احیا کنند اما کابینه نتانیاهو هیچ واکنش قابل توجهی نشان نداده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی طی سخنانی در مناسبت نظامیان صهیونیست کشته شده در جنگ‌ها متعهد شد که نظامیان اسیر شده این رژیم در نزد مقاومت را از غزه بازگرداند.

هم‌اکنون چهار نظامی رژیم صهیونیستی اسیر گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه هستند و اقدامات برای مبادله آنها با اسیران فلسطینی به خاطر خودداری این رژیم از پذیرش شرط‌های مقاومت بی‌نتیجه مانده است.

جنبش حماس چهار اسیر صهیونیست یاد شده را طی سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی به اسارت خود در آورد. شائول آرون در (۲۰ ژوئیه ۲۰۱۴) و هادر گلدین در (اوت ۲۰۱۴) اسیر شدند و آبراهام منگستو در (۷ سپتامبر ۲۰۱۴) و هشام السید در (آوریل ۲۰۱۵) در نوار غزه اسیر شدند.

جریان‌های مختلف رژیم صهیونیستی با این موضوع برخورد سیاسی می‌کنند و نمی‌خواهند با مبادله این اسیران با اسرای فلسطینی رقبای آنها یک پیروزی به نام خود ثبت کنند. خانواده‌های نظامیان اسیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا با حمله به سران و کابینه نتانیاهو گفتند که آنها این اسیران صهیونیست را به فراموشی سپرده‌اند.

در سال ۲۰۱۱ در جریان آزادی گلعاد شالیت نظامی صهیونیست از زندان گروه‌های مقاومت، ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شدند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.