فاطمی امین علیه مافیای خودرو!

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح عاملان اصلی شکل‌گیری آشفته بازار صنعت خودروی کشور که تحت تاثیر فشارهای اقتصادی و تورمی سال‌های اخیر ایجاد شده و یک شبه قابل حل نیست، عنوان کرد: مافیاهایی در بازار و برخی خودروسازان وجود دارد که نمی‌خواهند قیمت خودرو کاهش پیدا کند.

به گزارش شهروند آنلاین، سیدرضا فاطمی‌امین، در یک ویدیوی منتشر شده ضمن اشاره به موضوعاتی نظیر شکاف عمیق عرضه و تقاضا، عدم پایداری تولید طی حداقل سال‌های اخیر، جنگ ارزی حاکم بر شرایط اقتصادی کشور در بازه آبان تا دی ماه سال گذشته، تورم بالا طی پنج سال متوالی اخیر و… را از دلایل عمده نابسامانی بازار صنعت و بازار خودرو کشور می‌داند که یک‌شبه هم سروسامان نخواهد گرفت.

او تاکید کرد: لازم است که برای آرام کردن این بازار، طرح واردات خودروهای کارکرده را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: زمانی که پراید از چرخه تولید خارج شد، محصولی جایگزین آن نشد و خطا و نقصی بود که آثار آن اکنون مشهود است و پراید ۳۰۰ میلیون تومانی را هم دیدیم.

مافیای صنعت خودرو همچنان می‌تازد

فاطمی‌امین از تخلف و هزینه کردن یک خودروساز صحبت کرده و گفت: یکی از خودروسازان به طور مشخص، مبالغ هنگفتی را در رسانه‌ها هزینه می‌کند تا این آشفته بازار خودرو را آشفته‌تر کند. صنعت خودرو یک صنعت بیمارِ تحت درمان است اما مافیاهایی در بازار و برخی خودروسازان وجود دارد که نمی‌خواهد قیمت خودرو کاهش پیدا کند؛ چراکه از این وضعیت نفع می‌برند.

او خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم که سال گذشته، حتی یک خودروی ناقص تولید نشد و هیچ خودرویی ناقص کف پارکینگ خودروساز باقی نماند؛ موردی که تا سال ۱۴۰۰ روالی عادی بود.

سازمان غیرمسئول جلوی عرضه خودرو در بورس کالا را گرفت

وزیر صمت روشنگری کرد: یکی از سازمان‌هایی که در حقیقت در این حوزه مسئولیتی نداشت، مداخله کرد و اجازه نداد عرضه خودرو در بورس کالا ادامه پیدا کند.

سکاندار وزارت صمت، در ادامه صحبت‌های خود گفت: واردات خودرو به‌ زودی جاری خواهد شد و جریان ادامه پیدا می‌کند.

فاطمی‌امین افزایش قیمت محصولات خودروسازان درب کارخانه را بسیار پایین‌تر از میزان افزایش قیمت سایر کالاها دانست./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.