ناکامی دختران والیبالیست در ویتنام!

پیکان برای کسب عنوان پنجم تا نهم تلاش می‌کند!

بررسی سه مسابقه پیکان در مرحله مقدماتی مسابقات جام باشگاه‌های والیبال زنان در این گزارش از شهروند

به گزارش شهروند آنلاین، اواخر بهمن ماه سال گذشته بود که تیم والیبال زنان پیکان با قهرمانی در مسابقات سوپرلیگ، جواز حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا را کسب کرد و حالا چند روزی می‌شود که این تیم برای انجام مسابقات باشگاه‌های آسیا، عازم ویتنام شده است. پیکان که در مرحله اول این مسابقات، در گروه A با حریفانی از کشورهای میزبان، چین تایپه و ژاپن هم‌گروه شده بود، موفق به صعود به دور دوم نشد و هر سه دیدار این تیم در دور مقدماتی با شکست همراه شد.

شاگردان نیلوفر رشیدی در گام نخست، برابر حریفی از کشور میزبان قرار گرفتند و اگرچه این دیدار را با نتیجه 3 بر 2 به حریف خود واگذار کردند، اما موفق شدند یک امتیاز باارزش را  از دیدار نخست کسب کنند. کسب این یک امتیاز در نخستین مسابقه، علاقه‌مندان به والیبال را امیدوار به درخشش نماینده ایران در این مسابقات کرد، اما در دیدار دوم که بعدازظهر روز جمعه بین دو تیم پیکان و کینگ وال چین تایپه برگزار شد، شاگردان رشیدی نتوانستند چندان موفق ظاهر شوند و این مسابقه را با نتیجه 3 بر یک به حریف چینی واگذار کردند تا بدین‌ترتیب نتوانند امتیاز دوم را در مسابقه دوم دشت کنند. در دیدار سوم و نهایی از مرحله گروهی، نماینده ایران روز گذشته از ساعت 13 به مصاف  هیسامیتسو اسپرینگ از کشور ژاپن رفت و طی 3 ست متوالی، این دیدار را هم به رقیب خود واگذار کرد تا بدین‌ترتیب، دور مقدماتی مسابقات برای پیکان با موفقیت همراه نباشد.

اما این پایان کار شاگردان رشیدی در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا 2023 نخواهد بود و علی‌رغم ناتوانی این تیم برای صعود به جمع 4 تیم برتر، پیکانی‌ها در ادامه راه برای کسب عنوان پنجمی تا نهمی تلاش خواهند کرد. نمایندگان والیبال زنان ایران در مجموع تاکنون، در 13 دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا شرکت کرده‌اند که بهترین مقام کسب‌شده در سال‌های 2021 (سایپا) و 2022 (باریج اسانس) رتبه چهارمی است. پیکان تهران امسال دومین حضور خود را در این مسابقات تجربه می‌کند. این تیم در سال 2018 و در نخستین حضور، به مقام ششمی در بین 9 تیم شرکت‌کننده دست یافت.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.