جشنواره گل دختران ایران در اردن

صعود شیرین تیم زیر 17 سال دختران ایران به جمع 8 تیم برتر آسیا!

مهینی: خوشحالیم که به دور بعدی مسابقات راه پیدا کردیم.

به گزارش شهروند آنلاین، دومین دیدار تیم‌ملی زیر ۱۷ سال دختران در مسابقات قهرمانی آسیا برابر تیم اردن برگزار شد و پس از برتری پرگل شاگردان شادی مهینی برابر تیم میزبان و با توجه به پیروزی ملی‌پوشان در دیدار نخست در برابر نپال، ملی‌پوشان ایرانی به‌عنوان سرگروه از گروه H رقابت‌ها، به دور بعدی صعود کردند. به همین بهانه با شادی مهینی، سرمربی تیم نوجوانان ایران، به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه آن را خواهید خواند.

از دیدار اول در مسابقات جام ملت‌های زیر 17سال آسیا شروع کنیم، با نتیجه یک بر صفر برابر نپال برنده شدید.

بله، ما این مسابقه را با تک گل آریسا کوهگرد برنده شدیم، اما برای بررسی چگونگی این موفقیت و روند رو به رشد باید به آذرماه سال ۱۴۰۰ رجوع کنیم. ما با استعدادیابی زیر نظر کمیته جوانان و بررسی استعداد ۳۰۰ بازیکن، طی اردویی چند روزه در استان شیراز، استعدادهای برگزیده فوتبال زنان در رده سنی کمتر از 15سال را زیر نظر گرفتیم و درنهایت ۳۵ بازیکن را به اردوی تیم‌ملی نوجوانان دعوت کردیم. آن زمان، با آن 35بازیکن، تیم‌ملی زیر ۱۵ سال را تشکیل دادیم و حتی با این تیم به رقابت‌های کافا در غرب آسیا هم اعزام شدیم. حالا این بازیکنان ۱۷ ساله هستند و تیم‌ملی جوانان ما را تشکیل می‌دهند. همین تیمی که چند روز پیش نپال را شکست داد و امروز هم با یک نتیجه پرگل از سد اردن گذشت تا به‌عنوان صدرنشین راهی دور بعدی مسابقات شویم. من شخصا در آن برهه به هشت استان سفر و سعی کردم تا جایی که ممکن است استعدادها را شناسایی کنم. پیش از عید امسال هم مسابقات کافا برگزار شد که اعزام به این مسابقات به آمادگی ما برای مسابقاتی که هم‌اکنون درگیر آن هستیم و اهمیت بسیاری هم دارد، کمک شایانی کرد. این مدت سعی کردم ویدیوی مسابقات تیم نپال و اردن را تهیه کنم و ببینم تا آنالیز درستی از شرایط این دو تیم داشته باشم. درنهایت هم موفق شدیم در نخستین بازی مسابقات جام ملت‌های زیر ۱۷ سال، نپال را شکست دهیم و در دومین مسابقه هم با یک نتیجه خوب از سد اردن بگذریم. پیش از اعزام به این مسابقات هم به‌خوبی واقف بودیم با دو تیمی بازی داریم که دو سبک کاملا متفاوت دارند و باید هر دو تیم را به‌درستی مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهیم.

راز پیروزی در بازی نخست برابر نپال چه بود؟

ما تلاش کردیم مهره‌های کلیدی این تیم را از کار بیندازیم و بازیکنان‌مان به‌خوبی دستورهای کادر فنی را اجرا کردند. دو تغییر خوب هم در جریان مسابقه ایجاد کردیم که یکی از آنها زننده گل برتری ما در این دیدار بود. البته که موقعیت‌های بسیار دیگری هم داشتیم. این را هم باید بیان کنم که از فردای روز پیروزی تمام تمرکزمان روی بازی برابر اردن بود.

از اردن چقدر شناخت داشتید؟

در روزهایی که در اردن بودیم همواره تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشتیم. دیدار تیم اردن برابر نپال را از نزدیک تماشا کردیم تا آنالیز خوبی از این تیم داشته باشیم. تیم میزبان در برابر قدرت ملی‌پوشان ما تسلیم شد و حرفی برای گفتن نداشت. شاگردانم به بهترین شکل دستورها و ایده‌های کادرفنی را در زمین اجرا کردند و موفق شدیم در کشور خودشان آنها را به‌راحتی و با تعداد گل‌های بسیار از پیش رو برداریم.

فدراسیون هم حمایت‌های لازم را از شما داشت؟

طی این دو سال که مشغول استعدادیابی در بخش جوانان بودیم، کمیته جوانان و امور بانوان فدراسیون به‌شدت حامی ما بودند. از خانم منظمی، درودیان و محمدیان تشکر می‌کنم که در این مدت کنار ما ایستاندند و همه جوره حامی این تیم بودند. این را هم باید بگویم خانم آزمون و جهان‌نجاتی که سرمربی تیم‌های بزرگسالان و جوانان ایران هستند، همیشه به ما کمک و حتی مسابقات ما را از نزدیک تماشا ‌کردند. ارتباط و تعامل خیلی خوبی میان کادرفنی تیم‌های ملی در رده‌های مختلف وجود دارد که کمک شایانی به فوتبال زنان خواهد کرد. با توجه به اینکه تیم‌ملی بزرگسال هم چند روز پیش از مرحله مقدماتی المپیک به دور بعدی صعود کرد، ما هم تلاش کردیم آنها را سرلوحه کارمان قرار بدهیم و با این صعود نشان بدهیم که امسال، سال فوتبال زنان ایران است.

//اتمام پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.