هشدار درباره وزش بادهای شدید و بارش‌های رگباری در ۱۱ استان

هواشناسی اعلام‌ کرد: امروز (دوشنبه) در سیستان‌ و بلوچستان، آذربایجان شرقی و غربی، شمال زنجان، شمال قزوین، گلستان، مازندران، گیلان، سمنان و ارتفاعات و دامنه البرز و تهران، ابرناکی و انتظار بارش‌های رگباری را به صورت محلی خواهیم داشت

به گزارش شهروند آنلاین؛بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، سامانه بارشی به صورت بارش‌های رگباری امروز(دوشنبه ) در سیستان‌و بلوچستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، شمال قزوین، گلستان، مازندران، گیلان، سمنان و ارتفاعات و دامنه البرز و تهران فعال است و انتظار ابرناکی و بارش‌های رگباری را به صورت محلی خواهیم داشت.

هواشناسی اعلام کرده است که بارش‌ها امروزدر اردبیل، شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات استانهای مازندران و سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال و شرق سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است و برای آن هشدار نارنجی صادر شده است.

برای فردا(سه‌شنبه) در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی و سمنان و ارتفاعات در استان های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش رگباری باران انتظار می رود.

هواشناسی برای روز چهارشنبه در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات و دامنه در استانهای زنجان و قزوین همین شرایط آب و هوایی را پیش بینی کرده است.

وزش باد نسبتا شدید که موجب خیزش گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا می‌شود نیز امروز(دوشنبه ) در استان‌های مرکزی، همدان، آذربایجان شرقی، اصفهان، سمنان، بوشهر، هرمزگان، قزوین و سمنان وزش باد شدید پیش بینی شده است.

روز سه‌شنبه در سمنان، مرکزی، بوشهر و شرق خراسان جنوبی و چهارشنبه در ایلام، خوزستان، بوشهر، مرکزی و قم همین شرایط آب و هوایی را خواهیم داشت.

برای روز پنج شنبه نیز در تهران، قم، قزوین، مرکزی، سمنان، همدان، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، خوزستان، ایلام، فارس و بوشهر باد شدید پیش بینی شده است.

هواشناسی با احتمال وقوع شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال به احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی توصیه کرده است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.