راهبرد هسته‌ای به دور از هیاهو

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه اتهامات ناروای غرب علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران به گونه‌ای است که مسیر پیشرفت ما را محدود و موانع را زیاد کرده است، گفت: در این دوره اراده کردیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم تجلیل از «مهدی سهرابی» استاد پیشکسوت رشته مهندسی در دانشگاه امیرکبیر گفت: به لطف الهی جایگاه بلندی در ظرفیت هسته‌ای داریم؛ این جایگاه با تراز بالا با همین تلاش‌ها به دست آمده است و عاریه‌ای یا وارداتی نیست.

اسلامی با تاکید بر اینکه برخی با پول دانش و ظرفیت هسته‌ای خود را تهیه کرده‌اند، افزود: ما این جایگاه را با تحقیقات و تلاش مخلصانه همه عزیزانی که از ابتدا تاکنون بودند به دست آورده‌ایم.

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در این دوره اراده کردیم هیاهوی هسته‌ای را از بین ببریم، گفت: با روایت‌گری که صورت گرفته و اتهامات ناروایی که به کشور نسبت داده شده و نیز موج‌سواری و تولید محتوایی که صورت گرفته، روند به گونه‌ای است که مسیر پیشرفت ما هر روز محدودتر و موانع هر روز زیادتر کرده و شرایطی به وجود آمده است که مردم ایران هم شاید نسبت به این موضوع یک ذهنیتی داشته باشند که هسته‌ای برای ما چه خاصیتی داشته و هزینه و فایده آن چه بوده است.

اسلامی افزود: ما تلاش کردیم در این دوره روی سر فصل‌ها به ویژه آنهایی که می‌توانند در زندگی مردم تاثیرگذار باشد و توجیه‌پذیری اقدامات را بیشتر معرفی کند، بیشتر وقت بگذاریم و اینکه تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی بیشتر مشهود شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه در این زمینه سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام شده است، افزود: نقطه آغاز این موضوع تهیه یک سند راهبردی بود که افق بیست ساله و جهت گیری‌ها و حرکت برنامه‌محور ما را شکل داده است.

معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: امروز ما در مسیر این سند و برنامه قرار داریم و گستره فعالیت ما در رشته‌های وابسته موجب یارگیری و افزایش ظرفیت سازمانی ما هم در ظرفیت‌های تحقیقاتی و هم در ظرفیت‌های صنعتی می‌شود.

اسلامی افزود: صنعتی‌سازی هسته‌ای بخش ویژه و اساسی است که می‌تواند موقعیت ممتازی خلق کرده و مسیر تولید فناروری را هموار و شتابان‌تر کند و به همین دلیل روی آن وقت موسعی گذاشتیم.

ریئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: ظرفیت‌سازی صنعتی در بخش هسته‌ای، اتفاق مکملی بود که سبب شد تا شبکه دانش‌بنیان بزرگی را تعریف کنیم و در جهت تحقق اهداف سند راهبردی هسته‌ای فعالیت‌ها را مدیریت کنیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.