تداوم بارش‌های رگباری در شمال غرب و شرق کشور

هواشناسی با صدور هشدار زرد اعلام‌ کرد؛

هواشناسی با صدور هشدار زرد، از ادامه فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی طی امروز (چهارشنبه) در شمال غربی و بخش‌هایی از شرق کشور خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛بارش‌ها امروز (چهارشنبه) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی ادامه دارد.

برای روز (پنج‌شنبه) نیز در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی بارندگی خواهیم داشت.

بارش‌ها در روز جمعه محدود به خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق سمنان و گلستان است.

مخاطرات سامانه بارشی که فعلا دذ بخش‌هایی از کشور فعال است شامل لغزندگی جاده‌ها، صاعقه، احتمال تگرگ، احتمال آب‌گرفتگی معابر به طور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ است.

هواشناسی به اجتناب از اسکان در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون‌شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روه توصیه کرده است.

امروز چهارشنبه هم چنین برای خوزستان، بوشهر، غرب فارس، جنوب تهران، قم، البرز، جنوب سمنان و خراسان رضوی، و فردا پنج‌شنبه مجددا در خوزستان، بوشهر، جنوب فارس، تهران، سمنان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد و شرق اصفهان،وزش باد نسبتاً شدید و در نواحی مستعد گردوخاک همراه با کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.