از خواص بادام چه می‌دانید؟

مصرف میان‌وعده بادام منجر به سلامت روده می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین،کارشناسان اعلام کردند که سلامت روده جزء کلیدی سلامت کلی یک فرد است. در یک مطالعه جدید، محققان پی بردند مصرف میان‌وعده بادام می‌تواند سلامت روده را با افزایش تولید یک اسید چرب مهم زنجیره کوتاه تقویت کند. بادام منبع خوبی از فیبر و همچنین راهی برای کاهش اشتها است.

به گفته محققان، هضم بادام با افزایش تولید اسید چرب با زنجیره کوتاه به نام بوتیرات همراه است. بوتیرات سوخت سلول‌های پوشش روده را فراهم کرده و به سلامت روده کمک می‌کند.

بوتیرات علاوه بر سوخت‌رسانی به سلول‌های روده بزرگ، جذب سایر مواد مغذی در روده را تنظیم کرده و به تعادل سیستم ایمنی کمک می‌کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که مصرف بادام ممکن است برای متابولیسم باکتری‌ها به قدری مفید باشد که بر سلامت انسان‌ها هم تأثیر بگذارد.

محققان فواید خوردن بادام را در ۴ هفته در ۸۷ نفر در رده سنی ۱۸ تا ۴۵ سال که قبلا کمتر از مقدار توصیه شده روزانه فیبر مصرف می‌کردند و میان‌وعده‌های کم مغذی مانند چیپس سیب زمینی یا کلوچه را دو بار در روز مصرف می‌کردند، بررسی کردند.

محققان شرکت کنندگان در مطالعه را به سه گروه میان وعده تقسیم کردند:

گروه ۱: بادام کامل، ۵۶ گرم در روز

گروه ۲: بادام آسیاب شده، ۵۶ گرم در روز

گروه کنترل: کلوچه (۲ مافین در روز)

محققان گزارش کردند که خوردن بادام به هر شکلی به دلیل افزایش مواد مغذی مهم در مقایسه با گروه کنترل، سلامت روده افراد را بهبود می‌بخشد. این بهبود‌ها در اسید‌های چرب تک غیراشباع، فیبر و سطوح پتاسیم یافت شد.

محققان اعلام کردند که بادام همچنین منبع خوبی از نیاسین یا ویتامین B، اسید فولیک، منیزیم، روی و مس است./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.