آب وبرق؛محور مذاکرات محرابیان والسودانی

«علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نخست‌وزیر عراق راه‌های تقویت همکاری‌ها برای مقابله با چالش‌های فراروی دو کشور و منطقه در بخش‌های آب و انرژی را بررسی کردند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خبرگزاری ملی عراق (واع)، “علی اکبر محرابیان” وزیر نیرو جمهوری اسلامی امروز با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیرعراق دیدار و دو طرف در مورد مسائل مربوط به چالش‌های کمبود برق و آب گفت‌وگو کردند.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این نشست در زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های تقویت تبادل و هماهنگی در خصوص چالش‌های پیش روی بخش انرژی در منطقه و سطح بین‌الملل بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس این گزارش، همچنین در این نشست درباره پرونده برق و برق‌رسانی به شبکه سراسری عراق از جمهوری اسلامی ایران و همچنین بحث کمبود منابع آبی و اثرات فصول خشکسالی بر منطقه و سهم آبه رودخانه‌های مشترک بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

نخست‌وزیر عراق در این دیدار بر اهمیت تداوم گفت‌وگوها و هماهنگی و سرمایه‌گذاری در فضای آرام سیاسی برای تحقق منافع و آرزوهای ملت‌های برادر و دوست منطقه تاکید کرد.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و رئیس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری وابسته به یونسکو به منظور شرکت در سومین اجلاس بین‌المللی آب به بغداد سفر کرده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.