کویت درصدد پیوستن به سازمان شانگهای

کویت به عنوان شریک گفت‌وگو به سازمان همکاری شانگهای پیوست که راه را برای عضویت کامل در آینده هموار می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خبرگزاری کویت، پیوستن این کشور به سازمان‌ همکاری شانگهای در جریان امضای یادداشت تفاهم‌نامه برای پیوستن به این سازمان که امروز در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری شانگهای در شهر «پانجی» در ایالت «گوا» در غرب هند امضا شد، صورت گرفت.

«جاسم الناجم» سفیر کویت در هند گفت که پیوستن کویت و برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به عنوان شرکای گفت‌وگو به سازمان همکاری شانگهای بر اهمیت روزافزون این سازمان تاکید می‌کند، امری که منجر به ایفای نقش بیشتر این سازمان در توسعه همکاری بین کشورهای آسیایی خواهد شد.

او افزود: هدف کویت در تقویت امنیت داخلی و خارجی در راستای اهداف سازمان همکاری شانگهای است.

سفیر کویت در هند با بیان اینکه کشورش به دنبال بهره‌مندی از تجربه اعضای سازمان شانگهای برای حل و فصل مسائل امنیتی داخلی و خارجی، افزود: کویت علاقه‌مند به مشارکت در استراتژی‌های ضد تروریسم است.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین‌المللی است که در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد و شامل هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، پاکستان، جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان است.

این سازمان همچنین شامل افغانستان، بلاروس و مغولستان به عنوان کشورهای ناظر و جمهوری آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا به عنوان کشورهای شریک در گفت‌وگو است.

هدف این سازمان ترویج سیاست‌های اعتماد متقابل و حسن همجواری بین اعضای خود و همکاری در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، علم و فناوری، فرهنگ، انرژی، حمل و نقل، گردشگری و حفاظت از محیط زیست است.

همچنین هدف آن تلاش برای تامین صلح، امنیت و ثبات در منطقه و رسیدن به یک نظم سیاسی و اقتصادی دموکراتیک جهانی است.

از جمله اهداف اصلی این سازمان، مبارزه با جرم و جنایت و قاچاق مواد مخدر و مقابله با جنبش‌های جدایی‌طلب، افراط‌گرایی مذهبی یا قومیتی و تروریسم است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.