تو نخوردی شاید، غم تحقیر شدن!

لیگ برای استقلال از دست رفت، جام حذفی را دریاب آقای ساپینتو

رفتار عجیب ساپینتو روی نیمکت استقلال حواشی زیادی را برای این تیم ساخته و موجب اعتراض اغلب تیم‌ها شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ بیست‌ودوم و بعد از توقف استقلال مقابل صنعت نفت آبادان در هفته بیست‌وهشتم، عملا شانس قهرمانی آبی‌پوشان از دست رفته است و حالا آنها باید به‌دنبال فتح جام قهرمانی در جام حذفی باشند، اما حواشی عجیب در لیگ برتر جنجالی ایران پایان ندارد و هر روز جنجال جدیدی پیرامون این لیگ شکل می‌گیرد. در تازه‌ترین جنجال هم، روز جمعه بعد از تساوی یک‌بریک استقلال برابر صنعت نفت آبادان؛ درگیری سرمربیان دو تیم بالا گرفت و تا ساعت‌ها بعد از اتمام مسابقه نیز ادامه داشت. درگیری‌ای که البته یک سمت آن، پای ثابت اغلب درگیری‌های این فصل فوتبال ایران بوده است؛ ریکاردو ساپینتو!

مرد شاکی اما محبوب آبی‌ها

ساپینتو در آغاز لیگ بیست‌ودوم تیمی را تحویل گرفت که در فصل گذشته با هدایت فرهاد مجیدی، بدون متحمل شدن هیچ شکستی فاتح جام قهرمانی شده بود. حضور استقلال در جایگاه سوم لیگ بیست‌ودوم و از دست رفتن عنوان قهرمانی برای این تیم، با توجه به نتیجه فصل قبل یک ناکامی محسوب می‌شود اما شاید فقط ریکاردو ساپینتو است که به رقیبان می‌بازد و همچنان در میان هواداران استقلال محبوبیت بسیاری دارد. هیجان بالای ساپینتو و یورش به مخالفان استقلال، از دلایل اصلی محبوبیت سرمربی آبی‌ها در ابتدای لیگ بود اما به مرور و با توجه به حواشی عجیب مدیریتی استقلال؛ وفاداری مربی آبی‌ها به استقلال موجب افزایش دوچندان محبوبیت او شد. ضمن اینکه هواداران استقلال به خوبی به یاد دارند که استراماچونی چطور به‌دلیل مسائل مالی این تیم را ترک کرد و موجب حذف این تیم از مسابقات آسیایی هم شد، پس به همین دلیل، از این حیث که با قهر و استعفای ریکاردو ساپینتو مواجه نشده‌اند، قدردان او هستند. محبوبیت این مربی پرتغالی در میان هواداران استقلال به حدی بوده که حتی با از دست رفتن قهرمانی، همچنان خواهان ماندگار شدن این مربی روی نیمکت تیم محبوب خود هستند که همین موضوع نیز، جالب توجه است.

فراموش نکن؛ تو تحت قرارداد مایی ریکاردو!

حدود یک هفته از داربی شماره صد تهران می‌گذرد، مسابقه‌ای که استقلال، آن را به رقیب دیرینه واگذار کرد و بلافاصله بعد از اتمام مسابقه، ریکاردو ساپینتو به سمت تیم داوری حرکت کرد و با به‌کار بردن جملات رکیک، نسبت به قضاوت آنها معترض شد. شاید درست بعد از افشای فایل صوتی و محرز شدن تخلفات او، انتظار می‌رفت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با او برخورد جدی‌تری داشته باشد، اما این اتفاق رخ نداد و در پی همین مماشات، شاهد توهین‌های جدید ساپینتو به عبدالله ویسی در هفته بیست‌وهشتم لیگ بودیم. البته که در این میان نمی‌شود از شیطنت تیم‌های دیگر در مواجهه با ریکاردو ساپینتو غافل بود اما درگیری او با داوران و عوامل برگزاری مسابقه، نشانه‌ مقصر بودن او در این تنش‌هاست.

ساپینتو جمعه بعد از تساوی برابر حریف آبادانی در واکنش به صحبت‌های عبدالله ویسی مبنی بر رفتار ناشایست سرمربی استقلال، سه مرتبه از واژه «خفه شو» استفاده کرد. او که پیش از این هم چند مرتبه فوتبال ایران را به جنگل تشبیه کرده بود؛ در بخشی از سخنانش گفت که ویسی را اصلا نمی‌شناسد! او گفت: «ویسی باید شناسنامه‌اش را به من نشان بدهد تا ببینم اصلا چه‌کسی است! من را همه می‌شناسند. من سابقه حضور در جام جهانی را دارم، اما این آقا را فقط در ایران می‌شناسند.» صحبت‌های ساپینتو اگرچه با واکنش بسیار تندی از سوی عبدالله ویسی مواجه شد، اما سؤال اصلی این است که اگر این مربی پرتغالی آنقدر بزرگ است و خود را فراتر از فوتبال ایران می‌بیند، پس اینجا روی نیمکت استقلال چه می‌کند؟ گویا او فراموش کرده است که تحت قرارداد یک باشگاه ایرانی است.

ساپینتو و کی‌روش، اینجا کاپیتلاسیون پرتغالی برقرار است!

رفتارهای تند ساپینتو برای علاقه‌مندان به فوتبال در ایران چندان ناآشنا نیست. کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی در سال‌های قبل مشابه رفتار این روزهای ریکاردو ساپینتو بوده است. کی‌روش که از بدو ورود به ایران با اغلب مربیان ایرانی و خارجی وارد درگیری شده بود، در برهه‌ای از زمان مورد خشم هواداران استقلال قرار گرفته بود در برهه‌ای دیگر به‌دلیل اختلافات آشکار با برانکو، مورد غضب پرسپولیسی‌ها بود. او البته به‌دلیل درگیری‌های مکرر با مربیان ایرانی، میان هواداران دیگر تیم‌ها نیز محبوبیت نداشت و در آخر هم بدون حمایت رسانه‌ها و علاقه‌مندان فوتبال، ایران را ترک کرد.

کی‌روش هم در زمان حضورش در ایران، همواره شروع‌کننده درگیری‌های مکرر بود و هرگز با برخورد جدی مواجه نشد. اتفاقی که حالا برای ساپینتو هم درحال تکرار است و همین موضوع، سبب خشم مربیان و هواداران تیم‌های دیگر شده است.

هنوز جام حذفی مانده است

اگرچه استقلال همچنان روی کاغذ شانسی حداقلی برای قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم دارد، اما خوش‌بین‌ترین هواداران این تیم هم دیگر امیدی به قهرمانی در لیگ برتر را ندارند، اما استقلال همچنان در جام حذفی حضور دارد و این تیم می‌تواند با از پیش رو برداشتن نساجی در مرحله نیمه نهایی، راهی فینال مسابقات شود. از این‌رو ساپینتو با تمرکز روی مسائل فنی و دوری از حواشی، همچنان شانس فتح یک جام در نخستین سال حضورش در استقلال را دارد که نباید آن را به راحتی از دست بدهد.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.