«توییتر» و 500 میلیون «چهچهه» در روز

توییتر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی ا‌ست که بیش از 300 ‌میلیون کاربر دارد

اکثر کاربران توییتر حداقل یک ‌بار در ماه وارد حساب کاربری خود می‌شوند و توییت می‌کنند.

تا سال 2012 یعنی 6 سال پس از تولد توییتر نام مرغک آبی رنگ توییتر بر همه پوشیده بود، تا اینکه کنجکاوی کاربران باعث شد مدیران توییتر پرده از نام او بردارند. نام این مرغک «لَری» است. در ادامه با حقایق بیشتری درباره این شبکه اجتماعی آشنا می‌شوید.

تبدیل «Friend Stalker» به «Twitter»

– اوان ویلیامز از بنیان‌گذاران توییتر Friend Stalker را برای نام‌گذاری این شبکه پیشنهاد داده بود. اما نوآ گلس یکی دیگر از بنیان‌گذاران با جست‌وجو در فرهنگ لغت، کلمه‌ Twitter را که به معنای «چهچهه‌زدن» است، پیدا کرد.

– نخستین کسی که در توییتر پست گذاشت، جک دورسی از بنیان‌گذاران توییتر بود. بنیان‌گذاران توییتر کلمه‌ Twitter را مخفف می‌کردند به twttr و جک دورسی بیست‌ویکم مارس 2006 نخستین توییت را پست کرد. او نوشته بود: «توییترم رو نصب کردم»!

رکوردهای توییتر و عقب ماندن از فیس‌بوک

به‌طور میانگین در هر دقیقه ٣٥٠‌هزار توییت در توییتر پست می‌شود، یعنی چیزی معادل ٥٠٠‌میلیون توییت در روز! تعداد پست‌های روزانه‌ توییتر در مقایسه با فیس‌بوک واجد تفاوت معناداری است. هر دقیقه در فیس‌بوک به‌طور میانگین ٣‌میلیون پست جدید بارگذاری می‌شود. یعنی تقریبا ١٠ برابر توییتر!

– هشتگ برای نخستین‌بار در‌ سال ٢٠٠٧ توسط کریس مسینا به دنیای دیجیتال معرفی شد. هشتگ‌ها طراحی شدند تا به کاربران برای پیدا کردن مطالب خاصی که می‌خواهند، کمک‌کنند. معمولا از هشتگ‌ برای پیدا کردن پست‌های مربوط به مطالب مورد نظر استفاده می‌شود.

تهذیب نفس با دنبال‌ کردن پاپ در توییتر

– کلیسای کاتولیک در واتیکان مدعی ا‌ست کارهای زیادی وجود دارد که با انجام دادن آنها می‌توان تهذیب نفس کرد و انسان بهتری شد! کارهایی مثل کمک به دیگران و دعاکردن! همین کلیسا در ‌سال ٢٠١٣ دنبال‌کردن حساب پاپ در توییتر و پیگیری مناسبت‌های مذهبی را هم به این فهرست اضافه کرد!

– از‌ سال ٢٠١٠ کتابخانه‌ مجلس نمایندگان آمریکا همه‌ توییت‌ها را بایگانی‌می‌کند! این کتابخانه در‌ سال ٢٠١٧ اعلام کرد که به دلیل افزایش توییت‌های ارسال‌شده، توییت‌های بیشتری را خصوصا درباره‌ مطالبی که مورد علاقه و منفعت مردم آمریکاست، آرشیو و ذخیره ‌‌می‌کند.

شناسایی چهره‌های پرطرفدار در توییتر

جاستین بیبر، باراک اوباما و تیلور سوئیفت، میلیون‌ها نفر دنبال‌‌کننده در توییتر دارند و جزو پنج تا از محبوب‌ترین حساب‌های کاربری فعال به حساب می‌آیند. اما کیتی پری که سال ٢٠٠٩ به توییتر پیوست با 107میلیون دنبال‌کننده پرطرفدارترین فرد توییتر است. البته ‌درصد زیادی از دنبال‌کننده‌ها، حساب‌های جعلی هستند و به نظر می‌رسد فقط ٥٠‌درصد از دنبال‌کننده‌های جاستین بیبر در توییتر، حساب‌ واقعی دارند! جدا از حساب‌های واقعی و جعلی، خیلی از کاربرانی که در توییتر سلبریتی‌ها را دنبال می‌کنند، آنچنان فعال نیستند یا کلا از آن استفاده‌ نمی‌کنند.

– در مارس ٢٠١٤ در مراسم اسکار، اِلن دی‌جنرس (مجری این مراسم) یک عکس سلفی گرفت. این عکس تا امروز بیشترین پستی‌ است که در توییتر، ریتوییت شده است! یعنی چیزی حدود ٣‌میلیون بار ریتوییت! در این سلفی دیگر سلبریتی‌ها هم حضور داشتند، کسانی چون مریل استریپ، بردلی کوپر، جنیفر لارنس، برد پیت و چند نفر از دیگر ستاره‌های ‌هالیوود! این سلفی یکی از پربازدیدترین و نمادین‌ترین سلفی‌های تاریخ محسوب می‌شود.

برگردان از فکت سایت

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.