جزئیات افزایش تعرفه‌های آب شرب خانگی

سخنگوی صنعت آب از تغییر تعرفه‌های آب از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: تعرفه‌های آب شرب برای پرمصرف‌ها تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش شهروند آنلاین، قاسم زاده سخنگوی صنعت آب گفت: تعرفه آب شرب برای مشترکانی که تا نصف الگو اب مصرف می‌کنند، نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و این اقدام مشوقی برای کم‌مصرف‌ها است.

او ادامه داد: برای مشترکانی که از نصف الگو تا الگو مصرف آب دارند، در سال جاری افزایش تعرفه ۱۵ درصدی خواهند داشت.

قاسم زاده گفت: برای افزایش مصرف بیش از الگو، به‌ازای هرمترمکعب مصرف بیشتر، تعرفه متفاوت خواهد بود بطوری که برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف آب دارند، تا ۷۰ درصد افزایش تعرفه اعمال خواهد شد که این افزایش ۷۰ درصدی تعرفه برای پرمصرف‌ها و بیشترین پله‌های مصرف خواهد بود.

افزایش ۵ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته

سخنگوی صنعت آب گفت: با توجه به آمار‌های منتهی به روز گذشته، بارندگی در کشور نسبت به بلند مدت ۱۶ درصد کاهش داشته این در حالیست که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

او با بیان اینکه در کشور میزان بارندگی ۱۸۸ میلی متر بوده ادامه داد: عمده سامانه بارشی جنوب غرب کشور فعال بوده و یک پراکندگی نامتوازن در بارندگی کشور شاهد بودیم.

او ادامه داد: نوار شمالی، شرق کشور و فلات مرکزی بارندگی خوبی را تجربه نکردند. همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان و چند شهر دیگر بارندگی‌های خوبی را تجربه کردند.

قاسم زاده اضافه کرد: حجم مخازن ۵ سد استان تهران، ۵۰۹ میلیون متر مکعب است که بیانگر پرشدگی ۲۷ درصدی سد‌های استان تهران است که عدد پایینی است.

او ادامه داد: سد زاینده رود ۱۳ درصد پرشدگی دارد و از طرفی سد‌های خوزستان در پرشدگی کامل به سر می‌برند. همین امر باعث شده در برنامه منابع مصارفی که برای امسال تدوین کردیم، اصلاحاتی انجام دهیم.

سخنگوی آب ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی، در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل بعضاً محدودیت‌هایی به جهت تأمین منابع آبی ایجاد شده است.

قاسم زاده در رابطه با حق‌آبه هیرمند توضیح داد: مذاکرات متعددی با طرف افغانستانی انجام دادیم. آنها در حرف و مذاکرات صحبت‌های امیدوارکننده‌ای دارند و انتظار می‌رفت نتیجه این مذاکرات منجر به ورود آب به استان سیستان و بلوچستان شود، اما در عمل این همدلی و همگرایی را ندیدیم. در چند بخش توافقاتی انجام شد و در بخش فنی همکاری‌های خوبی شکل گرفت. تاکنون بیش از ۳۰ میلیون متر مکعب رهاسازی صورت گرفته است.

او در رابطه با تنش آبی در کشور گفت: سال گذشته ۲۷۰ شهر تنش آبی داشتند و امسال امیدواریم که تنش آبی نداشته باشیم. تنش به منزله این است که آب تولیدی کمتر از نیاز باشد، اما برنامه‌ریزی در وزارت نیرو به اندازه‌ای است که در پیک هم به صورت ایمن بتوانیم تأمین آب داشته باشیم و مسائل قطعی آب نداشته باشیم. یکی از روش‌های ما در مدیریت مصرف کاهش فشار شبکه است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.